La Comissió Episcopal per als Laics, Família i Vida de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) organitza la Trobada de Laics sobre el Primer anunci amb el lema «Poble de Déu unit a la Missió». Aquest esdeveniment reunirà, del 16 al 18 de febrer, a la Fundació Pau VI (P. de Joan XXIII, 3), a Madrid, representants de les diòcesis de l’Estat, de la vida consagrada i dels diferents moviments i associacions de laics.

Aquesta Trobada forma part d’un projecte global que ha posat en marxa aquesta Comissió per donar continuïtat al Congrés de laics ‘Poble de Déu en sortida’ (febrer 2020) i recollir, alhora, les aportacions del procés sinodal a l’Estat espanyol.

Al Congrés es van proposar quatre línies d’acció: primer anunci, acompanyament, formació i presència a la vida pública. A cada tema se li dedicaran de manera consecutiva dos anys de treball a les diòcesis que conclouran amb una Trobada final. Del 16 al 18 de febrer es culmina el procés del primer tema, centrat al primer anunci.

«Aneu per tot el món i prediqueu l’evangeli»

Tant al Congrés de Laics com al procés sinodal es posa el focus en la importància del Primer anunci que té la seva premissa en l’exhortació apostòlica del papa Francesc ‘Evangelii gaudium’ (120): “… La nova evangelització ha d’implicar un nou protagonisme de cada un dels batejats” .

Sobre com dur a terme avui, especialment els laics, el mandat de Jesús: «Aneu per tot el món i prediqueu l’evangeli» s’ha treballat a les diòcesis, en grups de vida consagrada i en les diferents associacions i moviments durant el curs 2022 -2023. Amb les seves aportacions, es va elaborar un document síntesi que ha servit com a base per al segon any.

Ara s’arriba a aquests tres dies de trobada amb els objectius de:

• Subratllar la comunió de les diferents vocacions del Poble de Déu;
  • Insistir en la vocació baptismal, que ens fa evangelitzadors;
  • Prendre consciència que tots els àmbits socials són espais privilegiats per anunciar l’Evangeli.
  • Concretar i impulsar processos i projectes per als propers anys que ajudin a la tasca del Primer anunci i facilitin, a través de la formació i mitjançant camins de discerniment comunitari, la creació d’espais d’acollida, escolta, diàleg i acompanyament en els diferents àmbits, així com la construcció d’estructures que afavoreixin l’evangelització.
    Programa de la Trobada sobre Primer anunci
    L’acte inaugural tindrà lloc a les 18.30 hores amb la salutació de Dolores García Pi, membre del Consell assessor de Laics, així com del nunci apostòlic a Espanya, Mons. Bernardito C. Auza, i del president de la Conferència Episcopal Espanyola, el cardenal Joan Josep Omella. Després serà la presentació orant de la Trobada amb Antonio J. Martínez i Marisa Arias.
    El president de la Comissió Episcopal per als Laics, Família i Vida, Mons. Carlos M. Escribano, presidirà l’Eucaristia amb què s’obrirà la jornada del dissabte 17 de febrer. Durant tot el dia, els participants es dividiran per grups per anar fent un recorregut en quatre temps, anomenats «parades».

Més informació: https://bisbatsantfeliu.cat/merce-lajara-delegada-devangelitzacio-i-apostolat-seglar-la-vocacio-laical-es-essencial-en-lesglesia-tal-com-ens-recorda-lobjectiu-diocesa-daquest-curs/

Et recomanem