Ahir, 12 de gener 2022, va morir Mn. Antonio Fernàndez Garcia, a l’Hospital General de Catalunya.  Afligits pel dolor d’aquesta pèrdua sobtada, l’encomanem a la misericòrdia de Déu i, en aquests moments difícils, ens unim en la pregària per ell, per la seva família i per les comunitats parroquial de Sant Baldiri, de Sant Boi de Llobregat, i de Santa Coloma, de Santa Coloma de Cervelló.

El bisbe Agustí Cortés Soriano, que en aquests moments es troba a Roma amb motiu de la visita ad limina, s’uneix a la família i a tot el Poble de Déu en aquest condol i en la pregària de fe i esperança.

COMIAT I CERIMÒNIES RELIGIOSES

• Divendres 14 de gener, de les 10h a les 20h, Vetlla al Tanatori Vilafranca. Adreça: Vial de les Clotes, 18.
  • Dissabte 15 de gener, a les 10h, Eucaristia exequial a la Basílica de Santa Maria de Vilafranca. Adreça: Plaça Jaume I. Presideix la celebració Mn. Josep Maria Domingo, vicari general. Enterrament en acabar la celebració litúrgica.
  • Dissabte 15 de gener, a les 20h, Missa funeral a la Parròquia de Sant Baldiri, de Sant Boi de Llobregat. Adreça: Pl. Mn. Jaume Oliveras, 7. Presideix la celebració el bisbe Agustí Cortés Soriano.

BIOGRAFIA I MINISTERI DE MN. ANTONIO FERNÀNDEZ GARCIA

Mn. Antonio Fernàndez Garcia va néixer a Vilafranca del Penedès, el dia 19 de juliol de 1975. Fill d’Antonio Maria i Carmen. Va ser ordenat sacerdot el 22 de juliol de 2006, a la Catedral de Sant Llorenç, de Sant Feliu de Llobregat.

Va fer els seus estudis primaris al Col·legi del Carme de Vilafranca del Penedès i els de secundària a l’Institut Eugeni d’Ors de la mateixa població.

Llicenciat en Ciències Econòmiques i Dret per la Universitat de Barcelona, va treballar a la Caixa Penedès. Va entrar al seminari al setembre de 1999 i allà va cursar la llicenciatura de Ciències Eclesiàstiques, a la Facultat de Teologia de Catalunya. També va estudiar la llicenciatura de Dret Canònic a l’Institut d’Estudis Canònics de València, doctorant-se en Dret Canònic l’any 2014 a la Pontifícia Universitat Lateranense, de Roma.

Els seus primers nomenaments com a prevere van ser: vicari en 2006, de la Parròquia de Santa Maria, de Castelldefels, i el mes de setembre de 2011 fins al juliol de 2012 administrador parroquial d’aquesta mateixa parròquia.

Actualment i des de 2014 era rector de les Parròquies de Sant Baldiri, de Sant Boi de Llobregat i de Santa Coloma, de Santa Coloma de Cervelló.

De 2016 a 2018 va ser nomenat director del Secretariat diocesà d’Associacions i Fundacions.

De 2012 a 2019 va ser jutge diocesà del Tribunal Eclesiàstic de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat. El 2015 va ser nomenat com a Jutge diocesà de Terrassa i el 2019 va ser nomenat Vicari judicial de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, càrrec que exercia en l’actualitat.