Cada any l’Església fa coincidir la solemnitat de la Santíssima Trinitat, amb la Jornada “Pro Orantibus”, que enguany s’escaurà el diumenge 26 de maig. La finalitat de la Jornada és la de donar gràcies pel gran do de la Vida contemplativa i la presència lluminosa dels monestirs que hi ha a la nostra terra.

En aquest dia, i amb el lema “Faci’s la teva Voluntat”, l’Església vol recordar, de manera especial, la vida monàstica-contemplativa.

En aquesta Jornada “és just i necessari” que preguem per les persones contemplatives, que girem la mirada i el cor als seus monestirs i demanem per les seves intencions. Sens dubte, les seves intencions van encaminades a la permanència en la fidelitat sempre renovada de tots els seus membres en la vocació rebuda i a l’augment de vocacions en aquesta forma de consagració. També hem de tenir present la realitat monàstica del nostre bisbat.

Podem ben bé afirmar que els monjos i les monges són en el cor de l’Església veritables sentinelles, vigilants, de pregària silenciosa i contemplativa, “símbol d’un món que ha de venir o amor silenciós”. Estimen i serveixen a l’Església a través de la reflexió i la pregària en el silenci del claustre. Amb el seu estil de vida apunten sempre el que és més fonamental i essencial per a l’home. Representen una crida providencial a viure la vocació de caminar pels horitzons il·limitats de Déu.

Que Santa Maria, primera consagrada al Pare pel Fill, en l’Esperit Sant, mestre de contemplació i sentinella pregant que va donar llum al Sol de justícia, Crist el nostre Salvador, tingui cura i protegeixi a totes les persones contemplatives.

Josep M. Henríquez-Farreras, O.S.B.

Delegat Episcopal per a la Vida Consagrada

Bisbat de Sant Feliu de Llobregat