El cap de setmana passat, a la seu de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE), va tenir lloc la reunió de l’Assemblea sinodal de l’Església a l’Estat. Hi van participar representants dels grups sinodals a les diòcesis, les congregacions religioses i altres institucions eclesials. Aquesta Assemblea se celebra entre les dues sessions de l’Assemblea General Ordinària del Sínode que tenen lloc a Roma, la de l’octubre del 2023 i la de l’octubre del 2024 i té com a objectiu presentar i treballar el document «Cap a l’octubre del 2024».

La reunió la va presidir, Luis Argüello, acompanyat del coordinador de l’equip sinodal de la CEE, Mons. Vicente Jiménez. El secretari d’aquest equip, Luis Manuel Romero, fou el moderador, a més a més de fer-ne la presentació.

La trobada va començar amb la pregària dirigida per María José Tuñón i amb la salutació de Mons. Vicente Jiménez, que va recordar que una Assemblea sinodal «és un moment de gràcia en què el Senyor passa per les nostres Esglésies i tira d’elles cap endavant, obrint camins de futur i rutes d’esperança renovada».

Al començament de la reunió va participar, per videoconferència, Mons. Luis Marín, sotssecretari del Sínode dels Bisbes a Roma qui ha manifestat la seva alegria per fer-se present en aquesta jornada: «Formeu sens dubte un grup motivat, generós, implicat, una llavor de Déu que sens dubte genera vida» i va agrair la feina il·lusionada de tots els que formen l’Assemblea. També va assenyalar que «la sinodalitat s’orienta a viure coherentment la nostra fe, què ens demana l’Esperit per aquest temps aquí i ara». En la seva intervenció, Mons. Marín va assenyalar tres indicacions per aquest temps de gràcia i de benedicció:

• Deixeu entrar a l’Esperit Sant, ell és qui guia i renova. El necessari profetisme només és possible si es té cura de la dimensió orant.
  • Parleu, no des de la teoria, sinó des de l’experiència. Hem d’anar a allò concret. La sinodalitat no és teoria és vida.
  • Recordeu que el procés sinodal s’orienta a l’evangelització, a testimoniar Crist al nostre món actual, a la nostra societat d’avui, amb tota la seva realitat complexa.

Des de la nostra diòcesi, fem el comunicat següent:

• Donem gràcies a Déu pel camí sinodal proposat pel papa Francesc.
  • Tres han estat els accents diocesans que anem acollint al bisbat de Sant Feliu de Llobregat:
  1. Utilitzar millor el funcionament i crear (on no hi siguin) les estructures de participació.

2. Donar un enfocament, aprofundiment i motivació vocacional a tota la participació i missió a la vida eclesial diocesana.

3. Enfortir i propagar la il·lusió per la missió i l’evangelització.

• Aquest curs 2023-2024 hem treballat sinodalment l’objectiu diocesà: “Estem cridats. Cridats a ser Poble”. Així com a ser conscients del moment sinodal en què ens trobem, acollint la proposta sinodal del diàleg en l’Esperit.

Et recomanem