És evident que en aquesta era Covid, l’activitat de les parròquies es pot veure obligada a reduir-se de manera dràstica, gairebé a mínims… Per exemple, l’Arxiprestat de Sant Vicenç dels Horts ha viscut una experiència de dol, de pèrdua, amb el traspàs del rector de Sant Antoni de Pàdua, el salesià P. Faustí Gutiérrez, tot i que el plantejament és buscar la manera de donar-li continuïtat a la vida d’aquesta comunitat parroquial. Circumstàncies com aquestes fan experimentar la pobresa de recursos amb la qual naveguem en aquesta tempesta existencial. I també, que és sobretot Déu qui ens hi acompanya amb el seu Esperit de vida. Per això, tal i com es diu al material de l’Objectiu Diocesà d’enguany, “malgrat tot, hauríem de fer tot el possible perquè la parròquia –i evidentment el capellà– no donessin el testimoni de tancament absolut i còmode”, sinó al contrari, transmetre “el missatge de «no podem fer res, però estem atents a vosaltres, em preocupeu, la parròquia prega, pensa, us acompanya amb allò que pot».
  • Des de Sant Sadurní d’Anoia, ens expliquen: “Durant el temps quaresmal diverses parròquies de l’Arxiprestat d’Anoia oferim una pregària al Sant Crist pels afectats per la pandèmia. Junt amb el Via Crucis hem dedicat una estona al silenci i la pregària per tots els qui més han viscut i estan vivint la pandèmia per motius sanitaris, pel traspàs d’éssers estimats o per la situació laboral incerta”.
  • Unint pregària i ajuda fraterna, a Gavà ha iniciat durant el mes de febrer una experiència dinamitzada per la Comunitat de Sant’Egidio: Cada dissabte a les 19h hi ha una estona de pregària a la Parròquia de Sant Pere, oberta a tothom, en la qual es reuneixen voluntaris i fidels, també de les poblacions veïnes, que durant la tarda han estat acompanyant persones sense sostre de la ciutat que solen recollir-se en una zona d’acampament de la ciutat.
  • Una eina privilegiada de pregària és la Bíblia. Estudiar-la, conèixer-la cada cop més, pot ser un camí per a créixer en la unió amb Déu i en el compromís de vida cristià. En aquest temps és molt difícil convocar i mantenir els grups bíblics de forma presencial. Però també hi ha algunes iniciatives per mantenir-los en funcionament telemàticament, com a espai de reflexió, formació i fins i tot pregària. A Sant Pere de Ribes, el grup d’estudi d’Evangeli continua fent-se però no presencialment: cada setmana s’envia telemàticament el material per reflexionar i pregar a casa. I a Capellades, precisament en aquest temps, ha nascut un grup de Bíblia, a petició d’algunes persones amb interès de poder entendre millor el que llegim a les Sagrades Escriptures.

Coneixes més exemples de com créixer més en aquest temps de pandèmia? Segur que sí… Fem circular les iniciatives, per aprendre i gaudir els uns dels altres, de l’obra que Déu fa aquí i allà. Escriu-nos a premsa@bisbatsantfeliu.cat