La guerra en aquest país de l’est d’Europa s’allarga i les conseqüències per a la població van en augment, tant a l’Ucraïna com a casa nostra.

A la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat hem acollit la petició de la Confraria de Campaners i Carillonistes de Catalunya per realitzar demà dissabte  19 de març, Solemnitat de Sant Josep, a les 12 h., un “Repic per la Pau al Món” amb motiu de la guerra a Ucraïna. Serà una convocatòria extraordinària del Toc de Campanes per la Pau que es realitza de manera ordinària per cap d’any. Totes les esglésies del bisbat, no només la catedral, son cridades a unir-se a aquest repic.

La solidaritat vers el poble ucraïnès, com ens deia el bisbe Agustí “es concreta, sobretot, en la pregària i l’oferiment de gestos d’ajuda humanitària”. La pregària s’elevarà també simbòlicament mitjançant el so de les campanes, al mateix temps que continua amb força, sigui amb la pregària individual que amb vetlles i iniciatives variades en moltes parròquies i comunitats cristianes.

L’ajuda humanitària vers els més vulnerables en aquest conflicte s’està vehiculant a través de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat de diverses maneres:

• Des de l’inici, amb la recaptació de fons, en col·laboració amb Càritas Catalunya, Càritas Espanyola i Internacional per donar suport a les persones afectades pel conflicte amb aliments, aigua potable, allotjament segur i kits d’higiene, fent arribar els fons a Càritas-Ucraïna i dels altres països limítrofs.
  • Al territori de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, atenent les peticions que arriben per respondre a les necessitats bàsiques de refugiats ucraïnesos, sovint vehiculades des de les administracions públiques.

Càritas diocesana és el braç de la caritat de l’Església que treballa per atendre les persones refugiades d’Ucraïna i d’arreu, pels més vulnerables i en risc d’exclusió social.

Et recomenem