Amb el lema “Jove, aixeca’t i sigues testimoni. L’Apòstol Jaume t’espera” tindrà lloc a Santiago de Compostela del 3 al 7 d’agost aquesta trobada internacional (PEJ, per les sigles) que aplega joves de tota Europa, segons la tradició de convocar-la durant l’estiu dels anys sants compostel·lans. L’última vegada va ser l’any 2010, per tant, hi ha moltes ganes!

En aquest any 2022, per una pròrroga del 2021, estem en Any Sant Compostel·là, i això és una gràcia de Déu que ens ofereix la possibilitat de posar-nos en camí, de saber que en aquest caminar mai estem sols i que som acompanyats. De fet, a més de les activitats a la capital gallega, molts grups de joves realitzaran algunes etapes del Camí en els dies previs, per arribar a Santiago en començar la PEJ.

Des del Secretariat Interdiocesà de Joventut de Catalunya i les Illes (SIJ), s’ha organitzat aquest pelegrinatge previ a la PEJ, realitzant quatre etapes del Camí Primitiu, des de Lugo fins a Santiago. En total, els 800 joves de Catalunya, inscrits a través de les delegacions de pastoral de Joventut de casa nostra surten demà 29 de juliol i tornaran el 8 d’agost. Ara bé, sens dubte, seran encara més els participants, perquè altres s’hauran inscrit a través de diferents famílies religioses o moviments.

De la nostra diòcesi són un total de 20 joves, provinents de les parròquies de Vilafranca del Penedès i de Santa Margarida i els Monjos. La majoria d’ells realitzen els dies previs de Camí, abans del programa propi de la PEJ; alguns, per motius laborals, s’incorporen directament a les activitats de la PEJ a Santiago de Compostel·la.

El programa que s’ha preparat vol ajudar els joves a viure una experiència de pelegrinatge, de renovació interior, de revifament i joia de compartir la fe amb tants joves, més de 10.500, de tota Europa.

Com dèiem al principi, el lema de la PEJ és  “Jove, aixeca’t i sigues testimoni. L’Apòstol Jaume t’espera”. No ha estat escollit a l’atzar, o per sintonitzar amb l’Any Sant. El papa Francesc, al finalitzar la Jornada Mundial de la Joventut 2019 en Panamá, va convocar tots els joves a la següent JMJ a Lisboa. Fins aquell moment, els va proposar un itinerari espiritual que encoratgés els joves a posar-se en camí, a cercar en Crist aquell que dona resposta al desig més profund de ser feliç i així donar testimoniatge a tothom. Per això, el Sant Pare va proposar els següents versets, com a fars en aquest itinerari: “Jove, aixeca’t!”  (Lc 7,14 – Christus vivit, 20); “Aixeca’t, posa’t dret: et faig testimoni del que has vist!” (Ac 26,16); “Maria se n’anà de pressa a la muntanya” (Lc 1,39).

El SIJ ha preparat el programa referent als dies previs del Camí: les pregàries, la missa quotidiana, les dinàmiques de les tardes… Des del Departamento de Juventud de la CEE i l’Arquebisbat de Santiago, s’ha organitzat tota la part logística de la PEJ i les diverses activitats, catequesis, eucaristies, etc que es realitzaran a la ciutat gallega. Des d’allà, es podrà contemplar, metafòricament parlant, l’horitzó proper de la JMJ a Lisboa del 2023: una nova fita per compartir la fe i la vida dels joves cristians de tot el món.

Et recomenem