Mn. Joan Pere Pulido, fins fa poc Secretari General i Canceller del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat, ha iniciat aquest passat dissabte 28 de juny el seu ministeri com a rector de la Parròquia de Sant Josep de Sant Vicenç dels Horts. Acompanyat pel bisbe Xabier, per diversos religiosos i la comunitat parroquial, Mn. Pulido ha tingut paraules d’agraïment pels sacerdots que l’han precedit com Mn. Javier Ojeda, Mn. Anton Roca, Mn. Rafael Vilaplana, Mn. Alejandro Moreno, Mn. Josep Casas i Mn. Lluís Alonso. Una comunitat cristiana amb noms i rostres concrets que viu i celebra el do de la fe en aquest barri amb personalitat pròpia, ha destacat Joan Pere Pulido.
A més, Mn. Joan Pere Pulido, que continua com a delegat de vocacions del bisbat santfeliuenc, iniciarà el seu ministeri com a rector de la Parròquia de Sant Vicenç Màrtir de Sant Vicenç dels Horts el dilluns 21 de juliol.
Durant la seva presentació davant la feligresia, Mn. Joan Pere Pulido recordava les paraules i el gest de Jesús, com va fer Pere, al Sant Sopar, en aquell context íntim de la primera eucaristia, rentant els peus d’aquells primers cristians: ¿Enteneu això que us he fet? Vosaltres em dieu «Mestre» i «Senyor», i feu bé de dir-ho, perquè ho sóc. Si, doncs, jo, que sóc el Mestre i el Senyor, us he rentat els peus, també vosaltres us els heu de rentar els uns als altres. Us he donat exemple perquè, tal com jo us ho he fet, ho feu també vosaltres (Jn 13, 12-15).
Mn. Joan Pere destacava que «junts continuarem caminant responent a la crida del Senyor que es continuarà alimentant en l’Eucaristia i el sagrament de la misericòrdia per a portar el do de la pau a tots els nostres germans i germanes, especialment als més necessitats».
Davant la comunitat parroquial de Sant Josep de Sant Vicenç dels Horts, Mn. Pulido recordava les tres reflexions que el passat 12 de juny el papa Lleó XIV va compartir amb els sacerdots de la diòcesi de Roma:
La primera és la de la unitat i la comunió. Referint l’oració sacerdotal de Jesús en l’evangeli de Sant Joan (cf Jn 17, 20-23), afirmava: El Senyor sap bé que només units a Ell i entre nosaltres podem donar fruit i donar al món un testimoniatge creïble. Sentim la necessitat de l’altre per a créixer i junts poder cridar a Déu, “Pare nostre”.
La segona nota és la de l’exemplaritat. Des del do de la misericòrdia de Déu en una continuada conversió, per a sentir i viure el manament de l’amor amb les nostres paraules i obres.
I la tercera nota és la de mirar els desafiaments del nostre temps amb clau profètica. Ens preocupa i afligeix el que succeeix cada dia en el món, també a la nostra ciutat i barri: Ens fereixen les violències que generen mort. Ens interpel·len les desigualtats, les pobreses, tantes formes de marginació social, el sofriment, a vegades silenciós, de nens, joves, famílies i persona majors.
Us convido a acollir junts el desig del mateix Senyor en l’Evangeli de Sant Joan (Cf Juan 17, 20-23): “Et demano que tots visquin units”. Una comunitat unida per a ajudar, donis del testimoniatge de Jesucrist ressuscitat, a continuar construint una ciutat i un barri que pugui oferir a tots l’oportunitat de recuperar la dignitat de ser fills i filles de Déu. Que aquesta comunitat cristiana de San Josep continuï sent sal i llum amb una actitud d’acolliment profètic.





