Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Noticies

Presentació d'un concert en benefici de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat

Data: 15 / març / 2016
A Montserrat, dissabte 2 d'abril, en el marc d'un cicle de 24 concerts solidaris

Avui a les 11h ha tingut lloc a la Casa de l'Església de Sant Feliu de Llobregat la roda de premsa de presentació del cicle de 24 concerts solidaris, impulsats per la Fundació Música Solidària, en col·laboració amb les fundacions Antigues Caixes Catalanes i el Grup BBVA (format per BBVA i CatalunyaCaixa), destacant de manera especial el que tindrà lloc a la Basílica de Santa Maria de Montserrat, dissabte 2 d'abril a les 16.30h, a benefici de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, per la seva lluita contra la pobresa infantil.

Segons ha explicat Albert Flotats, gerent de la Fundació Música Solidària, “Volem que aquests concerts siguin més que uns excel·lents espectacles musicals. El públic ha de sortir dels nostres concerts convençut que ha col·laborat a ajudar a la tasca que desenvolupa Càritas i que la seva aportació serà destinada als projectes per lluitar contra la pobresa infantil”.

Belén Latorre, directora de la Fundació Antigues Caixes Catalanes, i Carles Malgosa, representant del Grup BBVA a Sant Feliu de Llobregat, han expressat el seu suport a aquest projecte perquè “sap combinar molt bé dos dels objectius que perseguim amb l’activitat que realitzem conjuntament a Catalunya: difondre la música clàssica i de qualitat a tot el territori, i solidaritat amb unproblema que viu la nostra societat, i en el qual tots podem contribuir”.

Joan Torrents, director de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, ha ressaltat que “durant el 2014, més de 56.000 persones s’han pogut beneficiar dels programes que duem a terme des de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat. Un 45% de les persones que hem atès tenen entre 31 i 45 anys; són adults que no tenen feina o amb ingressos insuficients per assumir el pagament de les despeses i responsabilitats més bàsiques. Aquesta precarietat econòmica i social dels adults, arrossega a la resta de la família a una situació d’exclusió, on són els infants i els joves els que pateixen les majors conseqüències.

Cal actuar per invertir aquesta realitat, perquè la nostra societat abocarà a aquests infants i joves a l’exclusió, sense oportunitats, i vulnerant els seus drets i la seva dignitat. Per aquest motiu, des de Càritas apostem per aquells projectes amb infants i joves que cerquen el seu desenvolupament integral i el donar suport a les seves famílies”.

Finalment, Mons. Agustí Cortés, Bisbe de Sant Feliu de Llobregat, ha remarcat “la necessitat del compromís de la nostra societat per trencar aquestes estructures que porten a la desigualtat i l’exclusió social. En aquest sentit, és important l’acció caritativa que desenvolupa l’Església de la diòcesis de Sant Feliu de Llobregat”.
El Bisbe Agustí, ha volgut agrair a l’Abadia de Montserrat la seva disponibilitat i col·laboració.
També ha destacat la importància del compromís de la iniciativa privada envers l’Acció Social, com en aquest cas en que els objectius i les bones intencions de les diferents entitats que participen en aquests concerts, han confluït de manera clara, unint la bellesa de la música i un bon propòsit solidari.

Més informació [+]

Envia