Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Missa del crisma a la Catedral de Sant Llorenç

Data: 27 / març / 2013
A les 11.00, presidida pel bisbe Agustí Cortés

Avui, dimecres sant, com altres anys, s'ha celebrat a la catedral la Missa del crisma, anomenada així perquè s’hi beneeixen els sants olis que després, al llarg de l’any s’utilitzaran en l’administració d’alguns sagraments, com el baptisme, la confirmació, l’ordenació sacerdotal o la unció dels malalts.

Han concelebrat el pare abat de Montserrat, Josep Maria Soler, els vicaris episcopals, arxiprestos, delegats diocesans, i pràcticament la totalitat de preveres diocesans i també molts religiosos presents al bisbat. La celebració d'avui és també ocasió de renovació per als preveres de les seves promeses sacerdotals.

En la seva homilia, el bisbe Agustí ha començat fent present que la recent renúncia de Benet XVI i l'elecció del papa Francesc han revifat en tots la consciència eclesial. En aquesta conjuntura d'una Església especialment "mediàtica", la seva reflexió ha continuat sobre la imatge que donem al món d'avui, preguntant-se si "les nostres deficiències i pecats esdevenen un obstacle insalvable per a que el món cregui...". El bisbe Agustí remarcava que la preocupació primera, essencial i principal, ha de ser la de la fidelitat a Jesucrist. I, en un to de gran humilitat, ha actualitzat la pregària del "jo pecador", en nom de tots els preveres, amb aquestes paraules:
Confessem davant els germans, els fidels de les nostres comunitats, que hem pecat. Demanem perdó perquè la nostra fe no ha estat sempre tan forta, tan sincera, tan autèntica, com per a transmetre-la amb convicció, amb entusiasme, amb integritat, amb senzillesa, amb llibertat... Demanem perdó perquè les nostres vides no sempre han estat un fidel reflex de les nostres paraules... Demanem perdó perquè no sempre ha estat Jesucrist el protagonista del nostre treball ministerial...

Al final de l'eucaristia, el bisbe Agustí ha recordat els capellans que han arribat al cel durant l'última any: Mn. Ferran Bueno i el P. Josep M. Echarri, sdb. També, els qui celebren els seus 25 o 60 anys de servei ministerial com a prevers o diaques.

Un cop acabada l'eucaristia a la catedral, els preveres, diaques i seminaristes s'han traslladat a la Casa de l'Església. En primer lloc, han participat en la projecció del documental "Jo crec", de la productora Glogal3DSolutions, que vol ser una eina de nova evangelització en l'Any de la fe, que aprofita les últimes tecnologies multimedials. A continuació, han compartit un dinar de germanor.

Envia

Salutació final Missa del crisma