Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Acte de constitució del nou Tribunal Eclesiàstic

Data: 15 / octubre / 2012
Serà el proper dilluns, 22 d'octubre, a la Casa de l'Església.

Aquest acte protocol·lari de constitució del nou Tribunal Eclesiàstic de primera instància de la diòcesi suposa un pas més per tal de completar l’organigrama de la Cúria diocesana del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat, vuit anys després del seu inici com a tal.

Mons. Agustí Cortés, bisbe de Sant Feliu de Llobregat, va signar el passat 7 de setembre el decret de constitució del Tribunal Eclesiàstic i els nomenaments dels seus components: vicari judicial, jutges i fedatari públic.

Durant aquestes setmanes, ha començat a funcionar ja el nou tribunal, a les oficines destinades a tal ús a la Casa de l’Església, seu del bisbat, al carrer d’Armenteres 35 de Sant Feliu de Llobregat.

El proper 22 d’octubre a les 18.00h tindrà lloc l’acte protocol·lari de constitució del tribunal, al qual han estat convidades autoritats civils i religioses, que en aquests dies estan confirmant la seva presència.

Segons l’Estatut de la Cúria diocesana de Sant Feliu de Llobregat i el Codi de Dret Canònic, en cada diòcesi el jutge de primera instància és el bisbe diocesà, que pot exercir aquesta potestat en primera persona o, habitualment, mitjançant altres persones. De fet, el bisbe nomena un vicari judicial i altres jutges diocesans que amb potestat ordinària judiquen normalment les causes que arriben al Tribunal Eclesiàstic. Al Tribunal li correspon judicar les reclamacions presentades per qualsevol persona de la diòcesi, quan aquestes considerin que queden lesionats els seus drets eclesiàstics. Majoritàriament, les causes es donen en el camp dels processos judicials de nul·litat de matrimoni.

El nou tribunal estarà format per:
• Vicari Judicial: Dr. Albert Sols i Lucia.
• Promotor de Justícia i Defensor del Vincle: Mn. Rafael Sánchez Núñez, DP.
• Jutges diocesans: Mn. Antoni Fernández i García, Mn. Joan Lázaro i Padrós, Mn. Armand Carbonell i Bergés.
• Fedatari públic: Mn. Joan Manel Serra.

Envia

El bisbe Agustí Cortés, signant el decret de constitució del nou tribunal, al costat del nou Vicari Judicial, Mn. Albert Sols