Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Trobada de formació per al clergat

Data: 15 / gener / 2020
P. Màxim Muñoz, cmf, sobre l'Església, poble messiànic

Diaques i preveres es reuneixen un cop al mes, seguint un programa de formació relacionat amb l’objectiu diocesà. La sessió d’aquest mes de gener va tenir lloc ahir dimarts dia 14, a la Casa de l’Església, amb la presència del P. Màxim Muñoz, cmf, que va desenvolupar una xerrada amb el títol “Església. Poble messiànic”.
Per a la seva dissertació, va prendre com a referència un text del dominic Y. Congar, sobre l’Església com a sagrament de salvació, que li va permetre aprofundir les característiques del messianisme de Jesús, que no és revolucionari, ni de tipus sociològic-polític; ni apocalíptic-minimalista, sinó escatològic-profètic. És a dir, que pren com a horitzó l’anunci del profeta del Regne de Déu, i assumeix les seves conseqüències portant a terme la denúncia profètica. El de Jesús, i per extensió el de l’Església, és alhora un messianisme crucificat i esperançat: l’Església és un poble messiànic que viu l’esperança que predica.
En el diàleg posterior es van poder intercanviar reflexions, comentaris i preguntes, relacionats també amb les implicacions pastorals a la tasca més quotidiana dels preveres i diaques.

La matinal va acabar amb una sèrie d’informacions diverses, entre les quals, una fitxa de treball sobre el paper del laïcat, en sintonia amb l’accent propi de l’Objectiu Diocesà d’enguany, i la referència a la participació en el congrés de laics “Pueblo de Dios en salida”, que tindrà lloc a Madrid del 14 al 16 de febrer, amb la representació de dos preveres i deu laics de la nostra diòcesi, relacionats amb l’equip de la Delegació d’Evangelització i Apostolat Seglar, el Consell Pastoral Diocesà i altres àmbits de compromís cristià.

Envia

Ponència

Conversant amb els preveres i diaques