Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Taula rodona de la Pastoral Obrera

Data: 27 / novembre / 2019
Als 25 anys del document "La pastoral obrera de toda la Iglesia"

Dimarts 26 de novembre, l’Equip de pastoral obrera de la diòcesi ha volgut fer visible amb una taula rodona a Sant Boi de Llobregat, concretament als locals de la fundació Marianao, la celebració dels 25 anys de la publicació del document La pastoral Obrera de toda la Iglesia. Aquest fet va significar en aquell moment un impuls important i una guia d'actuació per a l'acció evangelitzadora de l'Església en l'àmbit del treball i que avui continua inspirant, en unes circumstàncies noves, la reflexió i el compromís de molts cristians.

En aquesta taula rodona s'hi ha presentat tres testimonis de realitats evangelitzadores en el món obrer:

• l'Equip de pastoral Obrera de Badalona, amb una llarga trajectòria;
  • l'experiència d'una jove de la JOC del Baix Llobregat;
  • el treball de l'equip diocesà de Sant Feliu des de la seva creació.

En el diàleg posterior hi ha aparegut amb força la importància de saber-se missioners en aquest àmbit, de treballar al costat d'altres persones amb aquesta sensibilitat social i humanitzadora amb un accent comunitari, de ser lúcids en identificar avui els reptes i les injustícies que afecten particularment el món obrer i d'estar al costat de les persones a les quals aquestes situacions provoquen un gran sofriment: la tasca de l'Església -de tota l'Església com subratlla el títol- i de cada cristià és necessària i urgent.

Envia