Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Traspàs de Mn. Francesc de Paula Sala

Data: 25 / maig / 2019
Va morir ahir, 24 de maig

Mn. Francesc de Paula Sala i Arnó, prevere de l’Església de Sant Feliu de Llobregat i rector emèrit de la Parròquia de Santa Maria de Castelldefels, va morir ahir 24 de maig de 2019, a l’edat de 92 anys, confortat amb els sagraments de l’Església. El Senyor Bisbe Agustí, el presbiteri i la seva família ho fan saber per encomanar-lo en la pregària a la misericòrdia del Senyor.

Les exèquies, presidides pel Bisbe Agustí Cortés, tindran lloc dilluns 27 de maig a les 11.00 h., a la Parròquia de Santa Maria de Castelldefels.

El fèretre restarà exposat al tanatori de Castelldefels-Gavà (Passeig Ferrocarril, 385, Gavà), diumenge 26 de maig a partir de les 16.30 h i a la Parròquia de Santa Maria de Castelldefels (Plaça de l'Església, 8), dilluns 27 de maig de 9.30 h. fins les 11.00 h.

Mn. Francesc Sala va néixer a la localitat de Súria, província de Barcelona, Bisbat de Vic, el dia 19 de juny de 1926. Fill de Francisco i Úrsula i el primer de vuit germans. Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona en 1949. Va ingressar al Seminari Conciliar de Barcelona, on entre els anys 1951 al 1956 va realitzar els estudis de filosofia, teologia i moral i el 17 de desembre de 1955 va rebre l’ordenació sacerdotal, al Seminari Conciliar de Barcelona de mans de Mons. Gregorio Modrego i Casaus.

A l’Arquebisbat de Barcelona, els seus primers nomenaments van ser com encarregat de la Parròquia de Calafell, vicari de la Parròquia del Sagrat Cor i tinent parroquial de la Parròquia de Santa Juliana i Semproniana. També cal destacar el seu llarg i entusiasta treball apostòlic com a consiliari del Consell Diocesà de Joves d’Acció Catòlica i de Cursets de Cristiandat, també va exercir com a professor de Religió de l’Escola del Treball i capellà de la Residència Universitària Ramon Llull.

Altres nomenaments parroquials han estat: rector de la Parròquia de Santa Teresa de Jesús (Barri del Carmel) i des del 12 de gener de 1993, rector de la Parròquia de Santa Maria de Castelldefels.

Altres càrrecs de responsabilitat diocesana han estat: Vicari Episcopal d’Apostolat Seglar i Associacions laïcals, Delegat d’Apostolat Seglar, Membre de la Comissió de Premsa i Administrador de la Delegació de Mitjans de Comunicació, membre del Consell Presbiteral i del Col·legi de Consultors i Vicari Episcopal de la Vicaria del Baix Llobregat de l’Arquebisbat de Barcelona.

A la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat va continuar sent rector de la Parròquia de Santa Maria de Castelldefels fins a la seva jubilació canònica, el 20 de juliol de 2012 amb el nomenament d’Adscrit de la mateixa parròquia. I també va tenir la responsabilitat pastoral de Vicari Episcopal de la Vicaria del Llobregat, va ser membre del Consell Presbiteral i del Col·legi de Consultors i de la Comissió de Divisió de Béns de la Província Eclesiàstica de Barcelona i de la Comissió de la Colònia Güell.

En el Full Dominical de data 26 d’octubre de 2008, on el Sr. Bisbe Agustí va fer un escrit dedicat a Mn. Sala, amb el títol “Els bolets de Mn. Sala”.

Units en la pregària, encomanem-lo a la misericòrdia de Déu.

Envia

Mn. Francesc de Paula Sala