Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Teixint relacions intra i interdiocesanes

Data: 14 / maig / 2019
Sortida lúdico-cultural de la Cúria

Teixir relacions intra i interdiocesanes: Podríem dir que aquesta va ser una de les claus de la 7a sortida lúdico-cultural de la Cúria diocesana, que va tenir lloc divendres 10 de maig, fent cap a Tarragona.

L’any 2011 va ser el primer en què el Bisbat organitzava aquesta sortida de germanor per als treballadors i voluntaris que col·laboren a la Casa de l’Església, com una oportunitat d’enfortir la comunió que ha d’animar el servei que es presta des de la Cúria.

En aquesta ocasió, es va triar com a destí la seu metropolitana de Tarragona. Aquesta elecció no va ser motivada pel relleu episcopal que tindrà lloc aviat en aquesta diòcesi, perquè ja s’havia organitzat la sortida molt abans, però certament, també va permetre de saludar personalment l’arquebisbe Jaume Pujol, actual administrador apostòlic fins l’entrada de Mons. Joan Planelles, el proper 8 de juny.

La visita guiada a la catedral de Tarragona va ser ocasió de gaudi per tots. Sota el guiatge de Mn. Antoni Martínez, Delegat de Patrimoni Cultural, i Roser Martin, adjunta al Delegat de Patrimoni, es van poder apreciar moltes joies artístiques, des del claustre al presbiteri i el retaule de l’altar major, fins a l’orgue i les pintures en tela que el cobreixen, passant pel campanar, on els més atrevits van pujar, podent contemplar les vistes de la ciutat i el mar i escoltar, en directe, allà mateix, les 12 campanades del migdia.

L’arquebisbe Jaume Pujol va acollir els participants a l'eucaristia, en primer lloc, concelebrada amb el bisbe Agustí, els vicaris generals i altres preveres i diaques de les dues diòcesis, i a continuació els va acompanyar a la seu episcopal, on es troben les oficines de la cúria tarragonina.

La diada de germanor es va cloure amb el dinar en un restaurant de la ciutat, sota les voltes del circ romà. Una jornada que enfortia els lligams amb la veïna arxidiòcesi de Tarragona i plena d’història, que ens enllaça amb les arrels cristianes i martirials de casa nostra.

Envia

Al claustre de la Catedral de Tarragona

Des de dalt del campanar