Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Missa Crismal: fort significat sacerdotal i eclesial

Data: 17 / abril / 2019
Benedicció dels sants olis i homenatge als preveres i diaques amb 25, 50 o 60 anys d'ordenació

A les 11h d’avui, dimecres sant, començava puntual la Missa del Crisma a la Catedral de Sant Llorenç. 108 preveres i diaques i 6 majors i 3 menors i 9 treballadors l’han concelebrada amb el bisbe Agustí Cortés i durant l’eucaristia han renovat les seves promeses sacerdotals.

A totes les diòcesis se celebra aquesta missa durant la Setmana Santa, en els dies previs al tríduum pasqual. A la de Sant Feliu, des de l’inici, ha estat el dimecres sant. Es diu “Crismal”, perquè es beneeixen els sants olis que durant l’any s’utilitzen per als malalts, per als catecúmens i en les confirmacions. Al mateix temps, té un significat de comunitat diocesana molt marcat, perquè han participat també els seminaristes (6 majors i 3 menors) i és convocat el Consell Pastoral Diocesà, les comunitats religioses i en general tots els fidels a la seu del bisbe, a les portes dels dies en què es recorda la Passió, Mort i Resurrecció de Jesús.

També hi ha un signe de solidaritat i d’estimació vers els més necessitats a través de la col·lecta, a la qual s'ha demanat una col·laboració especialment generosa, que ha arribat en total a 6.005,45€. Enguany la destinació serà per a Càritas Diocesana, per a l’equipament complert de cuina, menjador i complements diversos de l’alberg per a persones sense llar “Centre d’acollida Abraham”, a Vilafranca del Penedès.

Després de l’eucaristia, els preveres i diaques es van aplegar a la Casa de l’Església, per un moment de família en el qual celebrar els 25, 50 i 60 anys de vida sacerdotal o diaconal d’alguns companys preveres i diaques. Enguany són 13 els qui celebren aquests aniversaris:

60 anys sacerdotals:

• Mn. Lluís Alonso Cámara
  • Mn. Josep Cortada Anoll
  • Mn. Rubén Darío Rivera Jiménez
  • Mn. Joan Soler Soler
  • P. Joan Recasens Puig, osb, monjo de Montserrat

50 anys sacerdotals:

• Mn. Josep Maria Fabró Gibert

25 anys sacerdotals:

• Mn. Josep Lluís Aguilar Campdepadrós
  • Mn. Pere Milà Vidal
  • P. Josep M. Henríquez Farreras, osb, monjo de Montserrat
  • P. Xavier Poch Farré, osb, monjo de Montserrat
  • P. Emili Solano Sancho, osb, monjo de Montserrat

25 anys de diaconat:

• Mn. Bonaventura Farrando Boix, DP
  • Mn. Florenci Travé Travé, DP

Alguns d'ells no eren presents, per motius de salut o d'edat, però els presents han adreçat a l’auditori unes paraules d’agraïment a Déu i als companys pel camí recorregut en aquests anys. Tots han rebut com a record un llibre.

L'Església d'avui: temps de crisi, temps d'esperança
En aquest marc, s’ha projectat també un vídeo, “L’Església d’avui: temps de crisi, temps d’esperança”, realitzat per a l’ocasió a través del qual donar un missatge d’esperança, arrelat en la conversió, a partir del moment actual que viu l’Església: tres capellans i dos laics, un home i una dona, expressen les seves reflexions, joies, proves i esperances, des de la fe viscuda i testimoniada en els temps que vivim.

Un dinar de germanor on han compartit taula el bisbe, els vicaris, preveres, diaques i personal de la Cúria ha conclòs aquesta matinal amb fort significat d’Església diocesana.

Envia

Preveres i diaques que han celebrat l'aniversari d'ordenació

L'Església d'avui: temps de crisi, temps d'esperança