Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Festa de sant Josep, dia del Seminari

Data: 20 / març / 2019
El proper diumenge, ordenació diaconal de Javier Ojeda

El 19 de març va ser dia de festa per als tres seminaris presents a Catalunya: l’Interdiocesà, el Conciliar, el de Terrassa. La norantena de seminaristes que hi ha actualment a la Tarraconense va celebrar el seu patró, sant Josep, amb el ja tradicional torneig de futbol entre les seleccions dels tres seminaris. Els partits van tenir lloc als terrenys de la Fundació Brafa, de Barcelona, i va resultar guanyador l’equip del Seminari de Conciliar de Barcelona.

Al vespre va tenir lloc la celebració de l’eucaristia, a la capella del Seminari Conciliar de Barcelona, presidida pel bisbe de Terrassa, Josep Àngel Saiz, i concelebrada pel seu bisbe Auxiliar, Salvador Cristau, i els rectors i formadors dels diversos seminaris. Van ajudar en el servei a l’altar 5 dels 6 seminaristes de Barcelona acabats d’ordenar com a diaques el 17 de març a la Sagrada Família. De la joia compartida a l’altar, al sopar de germanor al menjador: una manera esplèndida de concloure aquest dia de companyonia i fraternitat entre els seminaristes de Catalunya.

Ordenació diaconal de Javier Ojeda, diumenge 24 de març, 18h, Catedral de Sant Llorenç.
Tots sou convidats a compartir aquest moment especial en el camí de seguiment a Jesús que recorre el Javier. Al Full Dominical del 17 de març vam conversar amb ell a les portes de la seva ordenació. Recollim aquí les seves respostes:

Quina diferència hi ha entre el Javier que va entrar al Seminari i el que està a punt de ser diaca?
Essencialment sóc el mateix. El que ha canviat és la percepció que tinc de mi mateix i de la realitat que em circumda; i això ho canvia tot. Gràcies a aquests anys he pogut aprofundir en la meva veritable identitat: un humil fill de Déu, limitat, amb les seves llums i ombres i necessitat de l'amor del seu Pare-Déu i de la seva Mare, la Santa Església. Aquesta experiència, m'ha ensenyat a acceptar-me i a ser misericordiós amb mi mateix, amb la certesa que seré sostingut per la Gràcia Divina. Només, així, podré esdevenir un veritable diaca, al servei del Poble de Déu, especialment, dels més desfavorits.

Actualment, sembla que no té massa bona premsa això de ser capellà... Com ho vius? Com li explicaries a un no creient la teva opció de vida?
No hi ha dubte que estem davant un moment realment complex, a nivell eclesial i social. Vivim en un món marcat pel relativisme, l'ambigüitat i la immediatesa; elements que s'oposen a la vocació sacerdotal. Tanmateix, no observem una societat que visqui en llibertat, pau, concòrdia, alegria, felicitat, etc. Tota criatura està cridada a ser plenament fills en el Fill; només d’aquesta forma tot home pot aconseguir l'autèntica felicitat que anhela, en sigui o no conscient. Ara bé, pel do de la llibertat, aquesta felicitat plena pot no arribar a assolir-se; i és aquí on cobra tot el seu sentit el ministeri sacerdotal: homes escollits per Déu per a ocupar-se i preocupar-se per la «salut de les ànimes».

Què et preocupa de l’Església d’avui?
D'una banda, la pèrdua de consciència de pecat, la qual està conduint el món cap a l'abisme, per camins de gran sofriment. I, d'altra banda, la pèrdua de consciència d’allò sagrat. Són dos aspectes de la vida de l'home i de la vida eclesial que impedeixen que puguem viure l'autèntica fraternitat a la qual som cridats (cf. Jn 19,21). Només des de la vida de Gràcia podrem ser descentrats i permetre que sigui Crist el que actuï en els nostres cors, per estimar i servir a la humanitat en esperit i veritat.

Quines esperances tens al teu cor?
Encara que les dificultats són moltes i realment complexes, visc confiat que el Senyor no ens abandona, ja que ha volgut restar amb nosaltres «dia rere dia fins a la fi del món» (Mt 28,20) i ens ha entregat la seva Santíssima Mare, Maria (cf. Jn 19,27). Només espero ser fidel a la seva crida i complir en tot moment la seva Divina Voluntat, ajudant, d'aquesta forma, a que només Ell regni en el cor del seu Poble.

Envia

Javier Ojeda serà ordenat diaca el 24 de març a la Catedral de Sant Llorenç

L'equip del Seminari Conciliar va guanyar el torneig de futbol del dia de Sant Josep