Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Comença la quaresma, en to penitencial

Data: 5 / març / 2019
Missatge del papa Francesc i orientacions del bisbe Agustí

Demà, 6 de març de 2019, és dimecres de cendra i comença el compte enrere dels 40 dies que ens prepararan per a la celebració de la passió, mort i resurrecció de Jesucrist. El temps litúrgic de la quaresma té un marcat to penitencial i de conversió.

Per ajudar-nos a viure la quaresma, també aquest any el papa Francesc ha escrit un missatge, que es va fer públic el 26 de febrer, i que pren com a títol un verset de la carta de sant Pau als Romans: «Tot l’univers creat està atent esperant que es reveli d’una vegada la glorificació dels fills de Déu» (Rm 8,19). Caminant vers la celebració de la Pasqua, misteri de salvació, el papa Francesc vol recordar que aquest misteri “és un procés dinàmic que inclou també la història i tota la creació” i per això ofereix uns punts de reflexió que ressegueixen aquesta perspectiva:

• La redempció de la creació
• La força destructiva del pecat
• La força regeneradora del penediment i del perdó
(El missatge íntegre podeu trobar-lo a la columna de la dreta)

Per la seva banda, el bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Agustí Cortés, ha volgut escriure una carta adreçada als preveres i enviada al Consell Pastoral Diocesà, delegacions, comunitats religioses, etc. per orientar la pregària com a església diocesana en aquest imminent temps de quaresma. (Podeu trobar la carta íntegra a la columna de la dreta)

Partint del problema de les denúncies d’abusos a menors per part de sacerdots i persones consagrades, en aquesta carta planteja una mirada amb el realisme, l’autenticitat, la humilitat i la capacitat de discerniment que ens dóna l’Esperit.
El bisbe Agustí considera que “el problema dels abusos a menors demana, junt a mesures estructurals, legals o normatives, una veritable reforma en profunditat; i aquesta reforma, com repetidament ens recordava el Papa Benet XVI, no és possible si no hi ha un autèntic creixement en l’Esperit, personal i comunitari”.
Aquesta crida a la conversió suposa un doble moviment interior: “per un costat, una purificació, una extracció, una eliminació, una pèrdua i, per altre costat, una configuració renovada, una manifestació de la imatge més pura en l’Església del seu espòs Jesucrist”.

Per concretar aquest propòsit ferm de conversió, i en sintonia amb la recent nota dels bisbes de la CET i del mateix missatge conclusiu del papa Francesc a la cimera sobre la protecció dels menors, el bisbe Agustí demana introduir a la Pregària dels Fidels del dimecres de cendra les següents intencions:

• Perquè les víctimes d'abusos sexuals per part de capellans i religiosos, puguin ser guarides de les ferides profundes que han sofert. Perquè també les seves famílies puguin recuperar la pau. PREGUEM.
  • Perquè totes les persones vulnerables, víctimes de qualsevol mena d'abús sexual, econòmic, de poder o de consciència, puguin experimentar que s'actua per a restituir la seva dignitat i per a eradicar aquest mal. PREGUEM.
  • Perquè els que formem l'Església no deixem mai d'escoltar la crida a la conversió i actuem amb determinació per reparar, en la mesura del possible, el mal comès, protegint els drets dels infants i de totes les persones vulnerables, i treballant rigorosament perquè no hi hagi mai més cap abús sexual o de poder. PREGUEM.

A més, el bisbe Agustí anuncia que a les cartes dominicals que es publiquen al Full Dominical en aquest temps de Quaresma i Pasqua anirà exposant breument els passos d’aquest procés eclesial, sota el títol genèric de “Justícia i misericòrdia”.

Envia