Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Sinodalitat i comunió: reflexions del cardenal Blázquez amb el clergat diocesà

Data: 20 / febrer / 2019
Avui acaben les XV Jornades de formació i espiritualitat a Montserrat

De dilluns 18 fins avui dimecres 20 de febrer una quarantena de preveres i diaques del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat s’han reunit a Montserrat, en les tradicionals jornades de formació i espiritualitat d’aquest mes de febrer.

La temàtica d’enguany, en sintonia amb el Pla Pastoral de la diòcesi, ha estat la “Sinodalitat i comunió en el ministeri del prevere diocesà”. En la jornada d’ahir, el ponent que ha ajudat els assistents a reflexionar-hi, ha estat el cardenal Ricardo Blázquez, arquebisbe de Valladolid i president de la Conferència Episcopal Espanyola, en una cita acordada abans de Nadal 2018. D. Ricardo, com a bon eclesiòleg i coneixedor de la vida de l’Església i del ministeri sacerdotal, ha impartit dues conferències al llarg del dia i ha mantingut un col·loqui amb els preveres i diaques, a més de concelebrar amb el pare abat, Josep Maria Soler, la missa conventual de les 11h a la Basílica de Montserrat, que ha estat presidida pel bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Agustí Cortés.

El primer dia de les jornades, el ponent va ser el monjo de Montserrat Bernabé Dalmau, osb, que ha realitzat dues conferències entorn la figura de Pau VI, i després del res de vespres els participants van poder dialogar amb el P. Abat sobre qüestions d’actualitat eclesial i social. Avui, en canvi, ha estat un altre monjo de Montserrat, Josep de Calassanç Laplana, osb, director del Museu de Montserrat, que ha parlat al clergat sobre “Creences i religiositat de Santiago Rusiñol”. El programa acaba després del dinar.

La trajectòria d’aquests jornades formatives en l’entorn monàstic de Montserrat, en el seu ambient de pregària i litúrgia, ve de lluny, aproximadament 25 anys, és a dir, ja abans de ser constituïda la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, l’any 2004.

Avui, eucaristia a la Casa de l’Església
Per altra part, avui, el cardenal Blázquez ha presidit l’eucaristia de les 8h a la capella de la Casa de l’Església, seu del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat. Habitualment el bisbe Agustí celebra aquesta eucaristia, a la que poden assistir els treballadors de la Cúria i de Càritas Diocesana. D. Ricardo ha agraït la possibilitat de començar la jornada laboral amb la celebració de la missa en aquest entorn i al finalitzar ha pogut saludar personalment els assistents.

Envia

Conferència de D. Ricardo Blázquez

Eucaristia a la capella de la Casa de l'Església

Reportatge Ràdio i Televisió de Montserrat