Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Acompanyar la vida cristiana, una labor d'Església

Data: 12 / febrer / 2019
Crònica de la VI Jornada catalana d'Apostolat Seglar

Dissabte 9 de febrer va tenir lloc a la Casa de l’Església la sisena Jornada Interdiocesana d’Apostolat Seglar, organitzada per les diòcesis amb seu a Catalunya, com a plataforma de trobada i formació de les diverses realitats laïcals organitzades.

Van ser presents el bisbe Xavier Novell, de Solsona, responsable d’aquest àmbit pastoral a la CET, i el bisbe Sergi Gordo, auxiliar de Barcelona, a més del bisbe Agustí.

El ponent va ser el P. David Guindulain, sj, que va aprofundir el tema de l’acompanyament dels laics. Entre les moltes idees interessants, va despertar la consciència dels assistents sobre el fet que, en tota relació d’acompanyament, hi ha tres subjectes, Déu, la persona acompanyada i l’acompanyant, i en aquest sentit, l’acompanyament ha de ser un instrument que faciliti el diàleg creient entre la persona i Déu. Va haver espai també per a la presentació de diverses eines útils per a l’acompanyament espiritual: el discerniment, l’examen de consciència i el curs d’acompanyament espiritual per a laics que començarà el proper curs, a instàncies de la Comissió Interdiocesana d’Apostolat Seglar de las diòcesis de Catalunya.

La matinal va acabar amb l’eucaristia, presidida pel bisbe de Solsona i concelebrada pel bisbe Agustí i diversos sacerdots i amb el dinar compartit amb els assistents.

Envia