Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Traspàs Mn. Albert Ruiz Elias

Data: 11 / desembre / 2018
Va morir ahir dilluns 10 de desembre 2018

Mn. Albert Ruiz Elias, prevere de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat i rector de les Parròquies de Sant Pau d’Ordal, Sant Pere de Lavern (Subirats) i Sant Pere d’Avinyó, de Cantallops (Avinyonet del Penedès) va arribar a la Casa del Pare ahir dilluns, 10 de desembre de 2018, a l’edat de 74 anys, confortat amb els sagraments de l’Església.
Les exèquies, presidides pel Bisbe Agustí Cortés, tindran lloc demà dimecres, 12 de desembre, a les 16.30 h., a la Parròquia de Sant Pau d’Ordal.

Breu biografia
Mn. Albert havia nascut a la localitat d’El Masnou, província de Barcelona, el dia 31 d’agost de l’any 1944, al si d’una família d’arxivers, historiadors i publicistes. Era el quart de cinc germans i, amb 16 anys, va ingressar al Seminari Conciliar de Barcelona. Als 22 anys va acabar els seus estudis de Teologia i als 24 anys, el 14 de juny de 1969, va rebre l’ordenació presbiteral a l’església parroquial de la Mare de Déu de Montserrat, de Barcelona.

Va ser nomenat vicari de les parròquies de la Mare de Déu de Montserrat i Santa Isabel d’Aragó, a Barcelona, fins al mes de setembre de l’any 1978, en què va ser nomenat rector de la parròquia de Sant Vicenç, de Castellbisbal. El 19 de setembre de 1985 va ser nomenat rector de la parròquia de Sant Miquel, de Molins de Rei fins l’any 1990, passant després a exercir el seu servei com a rector en la Parròquia Sant Joan Baptista, de Sant Joan Despí, fins al 2007. Amb la creació de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, el 15 de juny de 2004, hi va quedar incardinat. L’any 2007 va ser nomenat rector de les parròquies de Sant Pau d’Ordal i Sant Pere, de Lavern (Subirats), incloent Can Cartró i Ca l’Avi i, posteriorment, al 2013, rector de la parròquia de Sant Pere d’Avinyó de Cantallops (Avinyonet del Penedès), on ha exercit el seu ministeri fins ara.

Durant la seva estada a Castellbisbal s’animà per descobrir els aspectes encara amagats de la història parroquial. La seva primera intenció fou la de confeccionar el rectorologi de Castellbisbal i per fer-ho passà moltes estones a l’Arxiu Diocesà de Barcelona. Fou allà on Mn. Josep M. Martí Bonet, Arxiver Diocesà, l’animà a anar més a fons i esbossar, si més no, una incipient història de la construcció de l’actual temple.

El segon pas, més ambiciós, va ser començar a recopilar totes les notes històriques al seu abast entorn de la Parròquia de Sant Vicenç de Castellbisbal, però amb el trasllat a Molins de Rei, tot el material restà quiet. Amb motiu de la preparació dels actes del quart centenari de l’acabament del temple de Castellbisbal (1598-1998), la “Comissió dels 400 anys” edità les notes històriques el 1998 en format llibre. L’obra ha estat guardonada amb el premi Mn. Josep Sanabre per a estudis d’història eclesiàstica de Catalunya.

Un altre exemple de les seves publicacions és la biografia de Ferran M. Ruiz i Hébrard, president de la Federació de Joves Cristians de Catalunya (2015). Hébrard serveix a l’autor per elaborar una obra sobre l’església catalana del segle XX.

Des de l’any 2006 fins al 2016 fou l’encarregat de l’Arxiu Històric Diocesà de Sant Feliu de Llobregat. Fruit de la seva tasca com a arxiver ha estat el trasllat dels fons documentals històrics d’algunes parròquies a l’Arxiu Històric Diocesà.

Units en la pregària, encomanem-lo a la misericòrdia de Déu.

Envia