Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Gota a gota, des de SantfeliuJove

Data: 5 / desembre / 2018
Temps intens en el camp de la pastoral juvenil

La Pastoral de Joventut no és només grans esdeveniments juvenils d’Església, com ara les Jornades Mundials de la Joventut o els Aplecs de l’Esperit. Hi ha un treball i un servei de fons que es materialitza en iniciatives de pregària, formatives, d’acompanyament, etc, per ajudar a créixer en la fe tant els adolescents i joves com els qui els acompanyen, allà on són: a l’escola, a l’esplai, a la parròquia, etc.

En aquest període final de l’any, s’han donat i encara es realitzaran diverses activitats, sigui “de fons” o regulars, com una mica més extraordinàries.
Especial serà, sens dubte, la XLI Trobada Europea de Joves, animada per la Comunitat de Taizé, que tindrà lloc del 28 de desembre a l’1 de gener, a Madrid. Fins al moment, una trentena de joves del Prat de Llobregat, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú, participaran en la comitiva diocesana.

Una cita ja tradicional de pregària i de “convivència” amb Maria per als joves cristians de la Província Eclesiàstica de Barcelona és la Vetlla de la Immaculada, el proper 7 de desembre, a les 21h, a la Basílica de la Mercè, de Barcelona.

Per altra part, en l’àmbit de la pastoral de lleure, l’últim dimarts de novembre, dia 27, es va realitzar una reunió amb els preveres que tenen centres d’esplai a les seves parròquies. Aquestes reunions es fan amb regularitat, amb el desig d’ajudar els sacerdots a acompanyar aquestes realitats en el marc de la comunitat parroquial. Eren presents representants de 14 parròquies de la diòcesi i també membres del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCECC): Xavi Nus, president, i Gabriel Amargós, promotor de centres d’esplai per a la nostra diòcesi.

També anualment es manté una reunió amb els equips de pastoral de secundària de les escoles cristianes de la diòcesi, que serveix per establir ponts amb diverses delegacions: Joventut, Ensenyament i, en aquesta ocasió, Pastoral Vocacional. Enguany ha estat dilluns 3 de desembre a la tarda. Des de les delegacions es propicia la trobada com a espai per compartir l’acció pastoral que es porta a terme a cada escola i per oferir propostes que poden ajudar, amb la oportuna adaptació a la formació en els valors cristians dels adolescents. Aquesta vegada la línia de treball proposada fa referència a la cultura vocacional, una mena de prova pilot per a implementar el proper curs.

Com a Delegació de Joventut s’organitzen cada any dos recessos, als temps d’Advent i Quaresma. El recés d’Advent es va realitzar el 2 de desembre a la tarda, a La Granada. El va conduir Ignasi Segura, jove de Sant Boi de Llobregat, exposant testimonialment què és per a ell l’Advent i aprofundint especialment l’actitud de l’esperança, tan pròpia d’aquest temps, amb textos dels dos darrers papes: Benet XVI i Francesc, altres textos bíblics i un ampli espai de pregària i reflexió. Els joves que hi van participar, provinents de Vilafranca, Sant Sadurní, Vilanova, El Prat i Sant Feliu, van acabar el recés amb la pregària de vespres i un berenar.

Envia

Reunió amb equips de pastoral de les escoles cristianes