Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Trobada diocesana d'acció de gràcies

Data: 15 / novembre / 2018
Després de tres anys de recorregut amb el Pla Pastoral 2015-2018

Diumenge 25 de novembre, a les 18h, a la Catedral de Sant Llorenç de Sant Feliu de Llobregat començarà una gran festa! Sí, serà una dia de celebració per a tota la diòcesi, en què es donarà gràcies a Déu amb una missa, pel camí fet durant aquests darrers tres anys en que s’ha viscut el mateix Pla Pastoral. Vindran autobusos des de diversos indrets de la diòcesi i es preveu un ple de gom a gom a la catedral.

Des del 2015, “Jo soc el cep i vosaltres les sarments”
L’any 2014 vam celebrar 10 anys de vida com a Diòcesi de Sant Feliu. De la reflexió d’aquell aniversari va emergir un Pla Pastoral que ens ha guiat durant el trienni 2015-2018, que prenia el lema de l’evangeli de Sant Joan “Jo soc el cep i vosaltres les sarments”. Els objectius han estat amplis, amb un total de 32 punts, organitzats al voltant de tres eixos o crides: a l’autenticitat de vida, a l’evangelització i a la renovació d’estructures. Malgrat una possible sensació de dispersió per aquesta amplitud, la flexibilitat del Pla ha permès alhora adaptar aquestes orientacions a la realitat concreta de cada parròquia o grup.

I la collita dels fruits? Alguns exemples, vídeos testimonis
Seguint la imatge de la vinya, podem dir que s’han collit bons raïms. En paraules del bisbe Agustí Cortés, “l’experiència ha estat positiva. Gràcies a Déu, hi ha hagut moltes accions i iniciatives inspirades en aquest Pla Pastoral (...) realitzades tant per organismes i instàncies d’àmbit diocesà com per parròquies, arxiprestats o vicaries”.
Un recull d’experiències nascudes en aquestes tres anys i vinculades als tres eixos s’ha materialitzat en uns materials, en suport paper i audiovisual (youtube), distribuïts a les parròquies i consultables des del web del bisbat.

I ara? Donem gràcies, seguim concretant, reflexionem sobre la sinodalitat
El 25 de novembre, serà el moment de donar gràcies a Déu amb la missa a la Catedral de Sant Llorenç, a les 18h, com a celebració diocesana.
S’acaba ara aquest trienni i es valora oportú obrir un any d’acollida i consolidació de tots els estímuls de vida desenvolupats en les comunitats cristianes. Per una banda, s’anima les parròquies i grups a continuar concretant accions o iniciatives que encarnin algun objectiu que es consideri important de realitzar en la pròpia comunitat.
Per altra part, amb el començament de l’any litúrgic (desembre), el bisbe Agustí Cortés proposa una mirada profunda entorn la mateixa essència de l’Església, la sinodalitat, paraula d’origen grec que significa “caminar junts”. Això es materialitzarà amb l’ajuda d’unes fitxes que s’estan elaborant per als períodes d’Advent-Nadal, Quaresma, Pasqua.

Envia