Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

"Caminem junts com a Església"

Data: 29 / octubre / 2018
Jornades de Formació i Animació Pastoral a Vilafranca

Els passats dies del 22 al 25 d'octubre van tenir lloc a la sala parroquial Mossèn Joan Vinyeta de Vilafranca les Jornades de Formació i Animació Pastoral, que arribaven ja a la seva 24ª edició. En aquesta ocasió el tema de les jornades era "Caminem junts com a Església", en la línia de la reflexió sobre la sinodalitat en l'Església que el bisbe Agustí desitja oferir a tota la diòcesi en aquest curs que comença.

Les 4 jornades van tenir temes i ponents diversos. El primer dia una reflexió bíblica: amb el tema "La Paraula de Déu, ànima de la vida cristiana, sabem llegir la Bíblia?", la religiosa i professora de Sagrada Escriptura Maria Claustre Solé va animar els assistents a conèixer i entendre millor l'Antic Testament per ajudar a viure la pròpia fe cristiana.

El segon dia, el professor Salvador Pié, expert en eclesiologia, reflexionava sobre el tema al qual es refereix el títol de les jornades: "Caminem junts com a Església: la sinodalitat".

El tercer dia el tema era "L'Església escolta els joves: el Sínode de la vocació i la missió”, en ocasió del Sínode que aquells dies s'estava celebrant a Roma precisament sobre aquest tema. La delegada de mitjans de comunicació del bisbat, Amparo Gómez, va conduir la sessió tot entrevistant dos joves testimonis: la Mònica d'Ordal i l'Isaac de Vilanova i la Geltrú.

Finalment, l'últim dia va estar dedicat el tema "Utopies que no ho són, reptes de Justícia i Pau en el seu 50è. aniversari". El director d'aquesta entitat cristiana nascuda a partir del Concili Vaticà II, amb presència a les nostres diòcesis, i que continua la seva tasca de promoció i defensa dels drets humans de les persones i els pobles, la justícia social, la pau i el desarmament, la solidaritat i la protecció del medi ambient.

Prop d'un centenar de persones van participar en cadascuna de les sessions, provinents de les parròquies de la vicaria pastoral Penedès-Anoia-Garraf, amb una valoració molt positiva per part de tots ells, ja que a continuació de cadascuna de les ponències es va establir un ric i profitós diàleg entre tots.

Envia

Sessió amb la professora Maria Claustre Solé