Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Benedicció de l'Atri dels Gentils

Data: 3 / maig / 2018
A la Parròquia Mare de Déu de Montserrat, de Viladecans

El passat 28 d’abril es va celebrar la titularitat de la Mare de Déu de Montserrat a la parròquia de Viladecans que porta aquest nom d’una manera especial. A les 19.00h el bisbe Agustí va presidir l’eucaristia i la veneració a la Verge Bruna i a continuació va beneir el pòrtic del temple parroquial, amb una significació especial com a espai d’acollida, per acabar amb un sopar de germanor com a inauguració de l’atri.

La motivació d’aquesta benedicció és la següent: El papa Benet XVI va ser promotor de “l’Atri dels gentils”, recordant aquell espai del temple de Jerusalem que acollia als no jueus que no participaven del culte, avui diríem que no anaven a missa. Aquest projecte té doncs una dimensió de diàleg cultural amb les persones que no tenen una confessió religiosa. El papa actual també parla d’obrir-se a les perifèries, que vol dir obrir-se al món.

Amb el desig de ser-ne testimonis, el pòrtic parroquial beneït pel bisbe Agustí vol ser símbol d’acollida a totes les persones i col·lectius per fomentar un diàleg respectuós entre diferents cultures. Vol ser també espai de trobada entre creients i no creients, per descobrir la riquesa de l’altre i no veure’l com un contrincant, sinó una persona que em pot ajudar.

Envia

Pòrtic del temple parroquial Mare de Déu de Montserrat (Viladecans)

Durant la benedicció de l'atri