Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Junts x un món millor

Data: 30 / abril / 2018
Aquest és el lema que proposa Xtants per a la Campanya 2018 de la Renda

Aquesta campanya es posa en marxa un any més animada per un motiu: l'Església necessita de la col·laboració de tots els contribuents que així ho desitgin per ajudar a construir un món millor.

Molts necessiten de l'atenció espiritual, pastoral, social i cultural que l'Església ofereix. Amb la teva X pots ajudar a que l'Església pugui respondre davant aquestes necessitats. Entre tots, amb la nostra X, ajudem a fer un món millor.

El Full Dominical del 6 de maig conté un Full extra un article de l'ecònom de Sant Feliu de Llobregat i àmplia informació al respecte, de la qual extraiem aquí alguns detalls:

Desmuntant mites
Hi ha qui diu que l’Estat espanyol paga cada any milions d’euros a l’Església catòlica. És una simplificació errònia, ja que en realitat l’Església rep de l’Estat la quantitat de diners que els contribuents decideixen lliurement en marcar la casella a favor de l’Església en la seva Declaració de la Renda. És un exercici voluntari de cada contribuent, que decideix destinar el 0’7% dels seus impostos a aquesta finalitat. I lliure, ja que pot marcar la casella d’altres fins socials; aquesta i la de l’Església Catòlica, o bé cap d’elles.
Una idea molt difosa és que l’Església Catòlica té un règim especial, únic o distint, pel qual no paga l’IBI. En realitat, ni les ONGs, ni altres associacions, fundacions, institucions ni les altres confessions religioses paguen l’IBI. Això és així per la Llei de Mecenatge que es va aprovar l’any 2002, en la qual es reconeix que hi ha moltes entitats que desenvolupen una tasca que beneficia tota la societat i per això l’Estat les recolza no cobrant l’IBI.
Aleshores, com se sosté l’Església?
Els diners que rep per desenvolupar la seva tasca té diversos orígens: les aportacions directes dels fidels (col·lectes o donatius i subscripcions); les herències i llegats; l’assignació tributària. La quantitat que es rep del percentatge dels impostos dels contribuents que així ho decideixen es reparteix solidàriament des del Fons Comú Interdiocesà entre les 70 diòcesis espanyoles, segons les seves necessitats, per desenvolupar les seves activitats.

També podeu conèixer la tasca de l'Església diocesana de Sant Feliu de Llobregat consultant la Memòria Anual d'Activitats feta pública al novembre 2017.

Envia