Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

300 catequistes rebent formació

Data: 13 / novembre / 2016
IX Jornades Interdiocesanes de Formació de Catequistes a Caldes de Montbui

Els dies 11, 12 i 13 de novembre s’han celebrat a Caldes de Montbui aquestes jornades de formació, organtizades anualment pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i de les Illes Balears (SIC).

Hi van participar gairebé tres-cents catequistes de totes les diòcesis de l’àmbit catalano-balear. Les activitats formatives es van desenvolupar en diversos espais de la vila de Caldes de Montbui, especialment l’església parroquial de santa Maria, l’Escola Pia i la Casa d’Espiritualitat.
Les jornades comptaren amb la presència i participació de Mons. Sebastià Taltavull, Bisbe President del SIC, Mons. Josep Àngel Sáiz Meneses, bisbe de Terrassa, Mons. Salvador Giménez, bisbe de Lleida, i Mons. Salvador Cristau, bisbe auxiliar de Terrassa.

L’Evangeli, de generació en generació era el títol que emmarcà aquestes jornades. Mons. Taltavull en féu la ponència de presentació divendres a la tarda inspirant-se en diversos textos de l’exhortació apostòlica Evangelii Gaudium . Dissabte es treballà en diversos cursos conduits per un ampli professorat i amb una alta participació de catequistes. Diumenge, el P. Gaspar Borda, delegat de Família del bisbat de Terrassa, va fer una conferència sobre el capítol setè de l’exhortació apostòlica Amoris Laetitia que tracta de l’educació de les noves generacions des de la família i la necessària col·laboració dels altres àmbits educatius com ara la catequesi.
Mons. Josep Àngel Sáiz Meneses presidí una massiva celebració de l’Eucaristia dominical a l’església parroquial de santa Maria de Caldes on agraí el servei insubstituïble que fan els catequistes en totes les diòcesis i els instà a mantenir-se fidels en el seu servei i en la seva formació.

Envia