Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Misericòrdia: punt i seguit

Data: 14 / novembre / 2016
Cloenda diocesana de l'Any Jubilar

Ahir diumenge 13 de novembre es cloïa l'Any Sant de la Misericòrdia en l'àmbit diocesà, com a la resta de bisbats de tota l'Església.

A Sant Feliu de Llobregat la celebració va tenir lloc a la Catedral de Sant Llorenç, amb una eucaristia presidida pel bisbe Agustí i concelebrada per nombrosos preveres de la diòcesi. També eren presents un bon grup dels diaques diocesans, i religioses i religioses, entre els quals dos dels tres missioners de la misericòrdia: el P. Ramon Olomí cmf, i el P. Josep Roca, sf, donat que el P. Bernabé Dalmau, osb, era a Roma.

La participació dels fidels va ser nombrosa, omplint el temple, amb representants de cada arxiprestat.
Al principi de la celebració, el vicari general, Mn. Jaume Berdoy, va llegir una valoració de l'Any Sant, mirant d'evidenciar el camí recorregut durant aquest any de gràcia, des que el 13 de desembre de l'any passat es va obrir la Porta de la Misericòrdia de la Catedral de Sant Llorenç, simbolitzant l'inici del Jubileu a la diòcesi.
Tots els detalls de la celebració litúrgica van ser molt curats, destacant la participació dels seminaristes de la diòcesi, que van animar els cants, mentre que els membres del Consell Pastoral Diocesà van llegir les pregàries i presentar les ofrenes.
Donada la coincidència amb la Jornada de Germanor, el nou ecònom diocesà va motivar la participació a a col·lecta de la missa, destinada a les necessitats de l'església diocesana.
El final de la celebració va ser el cant del Magníficat, com a expressió d'agraïment i de lloança a Déu pels dons rebuts durant aquest any.

El proper diumenge, 20 de novembre, coincidint amb el final de l'any litúrgic, el papa Francesc clourà per a l'Església universal l'Any Sant de la Misericòrdia, amb el tancament de la Porta Santa a la Basílica de Sant Pere del Vaticà.

Envia