Des del juliol passat, hi ha una nova delegada d’Evangelització i Apostolat Seglar a la nostra diòcesi, és la biòloga i filòsofa, Mercè Lajara. Actualment, l’equip, l’integren deu persones, que són: la Maria Isabel Campmany, en Jaume Cot, l’Emilio Jesús Estrada, en Pere Joan Giralt, l’Eulogi López, l’Eulàlia Salvans, la Maria Tobella, la Susanna Igual, la Marisol Camperrós i la Mercè Lajara. Mn. Josep Torrente, n’és el consiliari. Seguidament, podreu llegir l’entrevista que hem realitzat a la nova delegada.

Com afrontes el repte i la responsabilitat de ser la nova delegada d’Evangelització i Apostolat Seglar?

Amb molta il·lusió! Crec que la vocació laical és essencial en l’Església. L’objectiu diocesà d’aquest curs ens ho recorda: “Som cridats. Cridats a ser poble”. El laic és cridat a fer present Crist en els diversos ambients: familiar, professional, social, polític, esportiu, … És “ser un altre Crist”en les realitats del món.

Demano a l’Esperit Sant que m’il·lumini per poder animar i donar esperança als laics de la diòcesi. Que, junt amb els col·laboradors de la Delegació, donem respostes a les seves necessitats i puguem acompanyar-los en el camí de fe i de testimoniatge allí on Déu ens ha posat.

Quins són els teus eixos bàsics i objectius de cara a la nova etapa que s’ha encetat, fa uns mesos, a la teva delegació?

Primer he volgut conèixer la realitat diocesana. Per això m’he entrevistat amb els membres de l’equip de la Delegació i amb els arxiprestos. He descobert, a part de la seva bellesa, que el nostre bisbat és molt divers. Tenim mar i muntanya, zones molt poblades i zones poc poblades, realitats pastorals diferents, etc.

A partir d’aquí, m’he plantejat diversos objectius, per poder-los dur a terme amb el suport de l’equip de la Delegació. El primer és actualitzar el mapa de la situació del laïcat a la nostra diòcesi: quins grups hi ha, com s’organitzen, etc. Un altre objectiu: augmentar el nombre de membres de l’equip. Actualment som 9 i representem territorialment gairebé tots els arxiprestats. Així es facilitarà la feina que pretenem dur a terme. A més, serà més fàcil atendre la diversitat de veus que configuren el nostre bisbat.

També volem organitzar una trobada de laics a cada arxiprestat que promogui la coneixença, la formació i la comunió entre nosaltres. Desitjaríem engrescar els grups a començar o continuar amb més força, si hi cap, aquesta aventura de viure compromesos en el seguiment de Crist.

I tot això ho fem també des de la comunió amb les Delegacions d’Apostolat Seglar de Catalunya i de la Conferència Episcopal Espanyola.

Quines activitats teniu previstes fer els propers dies? S’hi pot apuntar tothom que ho desitgi?

Els dies 16, 17 i 18 de febrer participarem en el Congrés a Madrid que  La Comisión Episcopal para los Laicos, Familia y Vida de la Conferència Episcopal Española ha organitzat per fer el tancament del tema que s’ha anat treballant aquests darrers anys: el Primer Anunci. Amb el suport del nostre bisbat hi participarem 10 laics, representant diverses realitats territorials i funcionals de la diòcesi. Segur que serà una ocasió per aprendre molt i per poder aplicar allò après a la nostra vida eclesial.

D’altra banda, el dissabte 9 de març, tindrà lloc la Trobada interdiocesana d’Apostolat Seglar a Tarragona oberta a tots els laics. Allà ens farem ressò del Congrés de Madrid amb diferents activitats que pretenem que siguin molt vivencials.

Creus que els laics s’han d’implicat més en la vida diocesana? Com ho poden fer?

Sí. Els laics ens hem d’implicar més en tota la vida, no només en la diocesana. Però és cert que viure el sentit diocesà ens permet tenir consciència de poble i alimenta la comunió entre nosaltres com a membres actius de l’Església.

Conèixer les realitats diocesanes i el que el nostre bisbe ens transmet amb les seves reflexions, ens ajuda a descobrir que no som illes a les nostres parròquies o moviments, que som una gran família que ens ajuda a avançar junts en el coneixement i seguiment del Crist.

Voldries afegir quelcom?

Voldria animar els laics del bisbat a participar, en la seva parròquia o al seu arxiprestat o a la mateixa Delegació, en algun grup per créixer en la fe i en el testimoniatge cristià. Des d’Apostolat Seglar estarem oberts a atendre qualsevol laic que vulgui demanar informació o aportar quelcom a la Delegació. “On n’hi ha dos o tres reunits en el meu nom, jo sóc allí enmig d’ells” (Mt.18,20).

Et recomanem