A tocar del dia de Corpus, Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat ha fet pública la seva memòria social 2020, que recull l’acció de Càritas a la diòcesi, que correspon a les comarques de l’Alt Penedès, Baix Llobregat, Garraf i part de l’Anoia. Es tracta d’un any marcat per la situació viscuda a causa de la crisi de la COVID-19, i que després de més d’un any de pandèmia permet fer balanç de com ha afectat aquesta realitat a les persones que s’han apropat a Càritas el 2020. En aquest context de fragilitat, aferrar-se a l’esperança d’un futur millor és l’única manera d’afrontar aquestes circumstàncies per a moltes persones que pateixen les conseqüències de l’actual crisi.

Per donar algunes xifres, podem dir que més de 7.100 llars han estat ateses i que 18.460 persones s’han beneficiat de l’acció de Càritas diocesana el 2020, el que suposa un augment del 32% respecte el 2019. L’atur i la caiguda dels ingressos ha estat la principal conseqüència d’aquesta situació de crisi. Les llars amb menors, un 69%, i les persones en situació irregular són les que estan patint les pitjors conseqüències d’aquesta situació.

La informació íntegra de la Memòria podeu consultar-la en aquest enllaç i l’anàlisi detallat de la mateixa la trobeu al web de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat. També podeu ampliar informació amb el Full Dominical Extra del 6 de juny, que conté articles del delegat episcopal, Mn. Ramon Maria Bosch, i del director de Càritas Diocesana, Ramon E. Carbonell, entre altres continguts.