Trobada de delegats de missions de les diòcesis amb seu a Catalunya

Els dies 31 de gener i 1 febrer passat, el Santuari de Loreto, ubicat a Tarragona, fou l’escenari de la Trobada del Servei Interdiocesà de Missions (SIM). Aquesta jornada va servir per debatre i reflexionar sobre les dimensions de la cooperació missionera a les diòcesis catalanes.

El bisbe auxiliar de Barcelona, David Abadías, com a bisbe responsable per a les missions de la Conferència Episcopal Tarraconense, va iniciar la trobada amb una pregària per invocar la presència i acompanyament de l’Esperit Sant. Seguidament, es va voler compartir l’estat actual de cada delegació diocesana i es va fer èmfasi en el que cadascú pot aportar i compartir al treball conjunt de la SIM. Tal com ens informa la nostra delegada de missions, la Gna. Gràcia Navarro, es va tractar la importància de l’escolta i l’acolliment, especialment per als delegats i delegades que hi participaven per primera vegada.

Un altre moment important, va ser el que es va dedicar al tema de la realitat de les dimensions de la cooperació missionera a les nostres diòcesis: Present i Futur. Es va analitzar l’estat de situació de les diferents dimensions a les diòcesis: la personal (vocacions), l’espiritual (pregària), la col·laboració econòmica (campanyes-col·lectes), l’animació missionera   (sensibilització).

De la seva banda, el bisbe David Abadías, va animar, a tots els assistents a les jornades, que busquin les finestres obertes que se’ns presenten i que permeten dur a terme el servei que ha estat encomanat a cadascun.

A la tarda, Mn. Joan Solé, missioner del l’Institut Espanyol de Missions Estrangeres (IEME) i prevere del bisbat de Girona, va impartir una xerrada de formació sobre “Les noves dimensions de l’animació missionera”. Segons Mn. Solé “l’Església té la responsabilitat d’anunciar la bona notícia del Crist ressuscitat amb alegria i de manera decidida, sense por”.

El segon dia d’aquesta trobada va comptar amb la presència de l’arquebisbe  de Tarragona, Joan Planellas. L’arquebisbe Joan va destacar que “l’Església és missionera per naturalesa, la seva missió és Trinitària, el Déu que és amor, que es comunica, que es manifesta i que es revela en plenitud en el seu Fill Jesús. El primer missioner és Crist, que surt de la Trinitat, que és enviat”.

D’altra banda, l’arquebisbe de Tarragona va fer èmfasi en la dimensió de la catolicitat, l’anunci és per a totes les persones. En aquest context, es va remarcar la importància d’intensificar la col·laboració entre les delegacions de missions de les diferents diòcesis i també amb d’altres delegacions d’una mateixa diòcesi per viure plenament aquesta dimensió missionera de l’Església.

Finalment, es van concretar diverses iniciatives d’animació missionera per continuar avançant en aquest camí a les diòcesis catalanes, entre elles, la celebració del Tren Missioner 2024 per al mes d’octubre.

Et recomanem