La Comissió Episcopal per a les Comunicacions Socials (CECS), en col·laboració amb el Bisbat de Màlaga, han organitzat l’Assemblea anual de delegats diocesans de mitjans de comunicació, del 21 al 23 de febrer a la Casa Diocesana “San Manuel González”. Amb el títol «L’escolta en el camí sinodal», els delegats diocesans han conegut eines que des de l’àmbit de la comunicació poden ajudar a viure la comunió, fer efectiva la participació i obrir-se a la missió en aquest caminar junts a l’Església del tercer mil·lenni . Com en edicions anteriors, la Delegació de Mitjans de Comunicació del Bisbat de Sant Feliu també s’ha fet present en aquesta cita anual.
Per començar, el president d’aquesta Comissió, Mons. José Manuel Lorca, va presentar el Missatge del Sant Pare Francesc per a la 56a Jornada Mundial de les Comunicacions Socials del proper 29 de maig, amb el títol “Escoltar amb les orelles del cor”.
L’altra sessió de treball de dilluns va tractar el tema «Les tecnologies de la informació i la comunicació institucional», de la mà de Javier Nó Sánchez, vicerector d’Innovació digital a la Universitat Loyola, endinsant-se en l’aplicació i l’ús de plataformes per comunicar eficaçment estratègies.
Dimarts, 22 de febrer, la periodista Eva Fernández, corresponsal de la Cadena Cope per al Vaticà i Itàlia, va parlar als presents sobre la «Relació entre periodistes i institució».
El responsable de comunicació de la Secretaria General del Sínode dels Bisbes del Vaticà, Thierry Bonaventura, de manera telemàtica va intervenir des de Roma per explicar “Com ajudar la difusió del Sínode a través de les delegacions de mitjans”.
El matí del darrer dia va haver-hi espai per a una ponència sobre l’actualitat del treball de l’Església en la protecció de menors, a càrrec del secretari tècnic de la Comissió Episcopal per a les Comunicacions Socials, Mn. José Gabriel Vera. Altres tallers pràctics sobre programes d’edició de vídeo i nous formats de continguts a RRSS van completar els continguts formatius.
D’altra banda, els delegats van poder visitar dimarts la catedral de l’Encarnació i la teulada, van conèixer les activitats de l’oficina municipal Màlaga Film Office i la relació del Festival de Cinema i el Premi SIGNIS, així com endinsar-se en el món de les processons de Setmana Santa i el seu tractament comunicatiu, a través d’una conversa amb el president de l’Agrupació de Confraries de Màlaga a la seu de la Confraria dels Estudiants.
Han estat dies molt positius de formació, compartir experiències comunicatives diocesanes i establir camins de treball en xarxa.