Aquesta és una de les idees transmesa a la Trobada de visitadors voluntaris de la Pastoral de la Salut que es va celebrar dissabte 13 de novembre a l’Auditori de la Casa de l’Església, sota el títol “La bona mort i l’eutanasia”.
Davant la greu situació creada per la llei de l´eutanàsia, enguany es va aprofundir sobre el valor i l´atenció a persones amb malalties complexes o avançades, i també sobre el contingut i les conseqüències de la llei. L’aprofundiment en aquestes qüestions va venir de la mà de dues ponències molt interessants:
- “Muerte digna o vida digna. La amenaza de la eutanasia”, a càrrec del Dr. Jesús Vaquero Cruzado, metge especialista en Medicina Familiar i Comunitària i expert en cures pal·liatives. Va destacar la situació de manca de control de l´eutanàsia a Holanda i la importància de reclamar als governants la suficient cobertura de les cures pal·liatives.
- “La Llei de l´eutanàsia: com afecta als professionals de la salut?”, per part del Dr. Pablo Nuevo López, professor de Dret constitucional a la Universitat Abat Oliba CEU. Va senyalar la gravetat del fet que a partir d’ara, abans de curar i cuidar, la llei faria que el metge primer tingués de valorar si aquella vida és digna o si cal oferir al pacient l’eutanàsia.
El bisbe Agustí Cortés va introduir i cloure la matinal formativa i en les seves paraules posava de manifest, com destacàvem a l’inici, que la problemàtica lligada a l’eutanàsia no és conjuntural, sinó de fons. També agraïa i encoratjava iniciatives com la d’aquesta jornada per difondre una veritable cultura a favor de la vida humana, segons els criteris evangèlics.
L’assistència a l’Auditori de la Casa de l’Església va ser concorreguda, a més de la participació en directe per streaming. Ara es pot fer la visualització en diferit en el canal YouTube del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat: