Celebrem la nostra identitat eclesial diocesana.

Avui dimecres sant, a les 11h, el bisbe Agustí ha presidit la celebració de la Missa Crismal a la capella de la Casa de l’Església. Ha estat una eucaristia retransmesa en directe per YouTube i que han pogut seguir simultàniament unes 250 persones. Es pot visualitzar en diferit en el canal de YouTube.

Evidentment, la celebració ha estat marcada en molts aspectes per la crisi sanitària de la pandèmia que vivim. També ho ha recordat el bisbe Agustí durant la seva homilia, que, ben encarnada en aquestes vicissituds, ha servit per reflexionar sobre com viure la comunió, que constitueix la identitat de l’Església, en aquests moments. Tractant de respondre a la pregunta “Què ens demana Déu en aquesta circumstància?, el bisbe Agustí ha indicat tres punts:

• Comunió significa compartir vitalment, concretament, una mateixa realitat que hem rebut com a do: l’Amor, que és el mateix Esperit. Cada regal rebut de Déu no tenia un altre sentit que l’amor, la nostra santificació i el servei, és a dir, compartir l’amor rebut amb els necessitats.
  • La Paraula de Déu escoltada durant la missa expressava també que la nostra comunió és la del poble sacerdotal. Això significa que la nostra fe va acompanyada d’un sacrifici ofert. El fet de fer del sofriment una oblació, un oferiment, és el que ens fa ser poble sacerdotal.
  • Aquesta manera d’estimar pròpia del poble sacerdotal ens porta a la veritable fraternitat i compassió i a descobrir el valor diví de l’altre: es tracta de poder dir als germans amb la vida: “estic amb tu, el teu dolor és meu, el meu sofriment és per a tu, t’entenc i visc per tu, camino amb tu”.

Donada la celebració de la Missa Crismal a porta tancada, no s’ha realitzat la col·lecta, però igualment s’ha fet present la intenció caritativa d’aquest gest que cada any convida especialment els preveres i diaques a una generositat especial per un projecte concret. Enguany, la destinació de la col·lecta, que es realitzarà per mitjans telemàtics, serà la residència sacerdotal Sant Josep Oriol, que acull els preveres ancians de les diòcesis de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa.

Al final de l’eucaristia, el bisbe Agustí ha convidat a veure el documental-testimoniatge “Ser prevere ahir, avui i sempre”, realitzat amb els preveres que enguany compleixen 25, 50 o 60 anys de vida sacerdotal. En condicions normals, després de la Missa del Crisma a la Catedral de Sant Llorenç, s’hauria celebrat a la Casa de l’Església un moment d’homenatge a aquests preveres i un dinar de germanor. En les actuals circumstàncies de pandèmia, aquesta celebració quedarà per més endavant, però sí que s’ha volgut donar a conèixer el documental-testimoniatge d’aquests preveres, en el qual expliquen què els ha ajudat a créixer en aquests anys de vida sacerdotal.

Les celebracions del tridu pasqual presidides pel bisbe Agustí es podran seguir en directe a través del canal de YouTube del Bisbat de Sant Feliu:

• DIJOUS SANT, 9 d’abril de 2020: Missa del Sant Sopar, a les 17.00 h.
  • DIVENDRES SANT, 10 d’abril de 2020: Celebració de la Passió, a les 17.00 h.
  • DISSABTE SANT, 11 d’abril de 2020: Vetlla pasqual, a les 21.00 h.