
Jornada adreçada al món financer, de l’empresa i d’institucions catòliques, hi participaran els professors Joan Costa i Bernat Sellarès, Borja Barragán (Altum Faith Investing), Almudena Benedit (Julius Baer), Joan Fontrodona (Càtedra CaixaBank RSC-IESE) i Baldiri Ros (Foment del Treball)
El proper dilluns, 20 de novembre, a les 18.30 h, tindrà lloc a l’Aula Magna de l’Ateneu Universitari Sant Pacià (AUSP) una sessió de treball adreçada principalment al món financer, de l’empresa i d’institucions catòliques, perquè puguin conèixer el document de la Santa Seu Mensuram Bonam –publicat el 10 de novembre de 2022- i adonar-se de la implicació que té a la pràctica.
Organitzat per la Càtedra de Pensament i Acció Social de l’Església, de la Facultat de Teologia de Catalunya (AUSP), l’acte l’obriran el Dr. Joan Costa, director de la Càtedra, i el Prof. Bernat Sellarès, gerent de l’AUSP, que presentaran el document, que té com a objectiu mostrar que a la llum de la Doctrina Social de l’Església, amb la seva consciencia del que és la persona humana, com a centre, subjecte i fi de tota l’activitat econòmica, la dignitat del qual és ser estimat per si mateix, i la vocació del qual és una vocació a l’amor, no podem organitzar la vida econòmica sense inserir-hi la lògica de l’amor; és a dir, la lògica de la comunió, de la gratuïtat i del do, com va escriure el Papa Benet XVI en l’encíclica Caritas in veritate.
El document Mensuram Bonam -que té com a subtítol “mesures basades en la fe per a inversos catòlics. Un punt de partida i una crida a l’acció”- pretén mostrar que la Doctrina Social de l’Església ofereix una visió de la persona que correspon amb unes exigències morals que superen la mera ètica racional. Les finances, segons la Doctrina Social, són quelcom més i quelcom diferent de les finances ètiques, malgrat no s’exclouen.
Després de la presentació del document s’iniciarà una taula rodona, en la qual hi participaran Borja Barragán, fundador d’Altum Faith Investing; Almudena Benedit, Head of investment management Julius Baer; i Joan Fontrodona, titular de la Càtedra CaixaBank de Responsabilitat Social Corporativa – IESE Business School, que farà de moderador. Clourà l’acte el vicepresident de Foment del Treball, Baldiri Ros.