Celebrades del 4 al 6 de novembre les Jornades de Formació per a Catequistes a Solsona, organitzades pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC). 

Van participar uns 200 catequistes, entre els quals hi havia una quinzena de la nostra diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, de Sant Feliu, Vilanova, Sant Pere de Ribes, Pallejà, Castelldefels y Vilafranca, amb el grup més nombrós. Les jornades van ser presidides pel bisbe Francesc Conesa, president del SIC, i Mn. Joan Àguila, director. 

Uns dies plens de moments d’oració, relacions, visites culturals i formació al voltant del tema que els havia reunit: Iniciar al misteri de la fe en Jesucrist. I al final, una il·lusió renovada als i les catequistes per continuar prestant aquest important servei i ministeri. 

El dissabte va tenir lloc la ponència: “Mistagògia: valorar i agrair el do rebut” a càrrec de Mons. José Rico Pavés, bisbe de Jerez. Després Mn. Joan Àguila va conduir un taller sobre la ponència anterior. 

A la tarda, la ponència amb el títol: “La Mistagògia a la litúrgia” amb Mn. Jaume González Padrós, per continuar amb un altre taller a càrrec de Mn. Jordi Font sobre l’ús dels símbols litúrgics. En acabar tot el grup es va dirigir al santuari del Miracle per celebrar l’eucaristia. A la nit, una Vetlla de pregària a la catedral de Solsona. 

El diumenge, l’última de les ponències: “La dimensió mistagògica en la iniciació cristiana” amb D. Juan Carlos Carvajal. En finalitzar aquesta xerrada tots els participants es van dirigir a l’església del Cor de Maria on es va celebrar l’eucaristia de cloenda de les jornades, que fou presidida pel bisbe Francesc Conesa i concelebrada pels mossens membres del SIC i altres de la diòcesi. 

Et recomenem