Trobada diocesana per donar gràcies a Déu

Data: 27 / novembre / 2018
Amb el lema "continuïtat i novetat", recollim els fruits del Pla Pastoral

La història de la església diocesana de Sant Feliu de Llobregat que anem escrivint des del 2004 ha recollit ja diversos capítols. Una pàgina més del relat la vam escriure diumenge 25 de novembre, solemnitat de Jesucrist, Rei de tot el món. Aquell dia posàvem un punt final al Pla Pastoral “Jo sóc el cep i vosaltres les sarments” que ens havia conduït des del 2015 fins al 2018, i ho fèiem amb una trobada d’acció de gràcies, que això és l’eucaristia.
Al mateix temps, ha estat un punt i seguit, perquè no s’han esgotat les pistes a recórrer que hem identificat en aquest temps. El bisbe Agustí ho expressa així:

«Hem d’aprofitar aquest any per aprofundir, segons una metodologia de formació, en escolta de la paraula, diàleg i pregària, un tema fonamental que ha restat poc tractat: la sinodalidad a la nostra església: “Fer camí en comunió”.»

Aquesta proposta, que queda sintetitzada en el lema “Continuïtat i novetat”, s’entén doncs en el marc de tot el procés viscut.

La celebració del dia 25 a la Catedral de Sant Llorenç va resultar reeixida: van acudir a la convocatòria nombroses persones, provinents de tota la diòcesi, des de Cubelles al Bruc, des del Prat a La Torre de Claramunt. Eren sobretot membres dels consells parroquials o arxiprestals, persones compromeses en grups, fidels actius en les seves parròquies i moviments. Es percebia un ambient de joia serena, una certa satisfacció i molt d’agraïment a Déu pel camí recorregut i els fruits recollits.

De manera simbòlica, en el moment de les ofrenes, uns infants van portar un cep que volia expressar precisament els fruits que han sorgit mirant de posar en pràctica els objectius del Pla Pastoral.

En realitat, tota l’eucaristia estava preparada en cada detall, per omplir-la al màxim del significat que es volia donar, així va ser, per exemple, amb les pregàries dels fidels. Van ser llegides per les persones que van donar el seu testimoniatge sobre fruits concrets del Pla Pastoral en el fulletó editat en començar aquest curs, i que es poden veure també a youtube. Les intencions de cada pregària feien referència a les diverses crides que s’han focalitzat: l’acompanyament, la litúrgia i la vida sacramental, la Paraula, la catequesi i la família, la vocació cristiana, la comunió interna i la coordinació pastoral.

La col·lecta de la missa es va destinar a Càritas Diocesana, per a l’arranjament del pis compartit per a persones sense llar que hi ha a Gelida. Amb aquest habitatge, cedit per la Congregació de les Missioneres Franciscanes Concepcionistes, son 8 els pisos compartits a la nostra diòcesi, on Càritas gestiona un total de 60 habitatges i un alberg d’acollida.

I en marxar de la celebració, tothom amb els deures sota el braç! Es va distribuir als presents una primera fitxa per a treballar sobre la sinodalidad o fer camí en comunió, a partir de la reflexió del bisbe Agustí i d’alguns textos bíblics. Aquesta primera fitxa, editada en català i en castellà, ens acompanyarà en aquest temps d’Advent i Nadal, i fins al començament de la Quaresma.

Continuem, doncs, el camí en comunió, per tal de descobrir les novetats que Nostre Senyor ens vulgui oferir.