Del 18 al 25 de gener se celebrarà la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians. L’acte central de la nostra diòcesi, tindrà lloc, el proper divendres 19 de gener, a les 19.00 h, a la Catedral-Parròquia de Sant Llorenç de Sant Feliu de Llobregat i serà una trobada ecumènica.

El delegat d’Ecumenisme del bisbat de Sant Feliu de Llobregat, Mn. Xavier Artigas, ens vol transmetre l’esperança de viure la recerca de comunió amb les altres confessions cristianes. Segons Artigas “hi ha molt de camí a fer, però, en canvi, tenim moltes oportunitats descobertes, quan ens deixem guiar per l’Esperit Sant. El Senyor no ens abandona mai, i en el terreny del diàleg ecumènic, la força del seu Esperit ens adreça per rutes que podríem veure-les inaccessibles, però no seria així si ens deixem acompanyar pel seu missatge d’anar mar endins, com li va dir a Pere en la tempesta: ‘Senyor, si ets tu, mana’m que vingui caminant sobre l’aigua. Jesús li digué: Vine.’ Sabem com va acabar l’episodi: Home de poca fe! Per què has dubtat (Mt 14, 22-33) Hem de saber anar amb l’actitud que ens empeny: ‘Coratge! Soc jo. No tingueu por.’(Mt 14, 27)”.

Els membres de l’equip de la delegació, en Daniel Sancho, la Pilar Lozano i Mn. Xavier Artigas, estan submergits, tal com ells mateixos apunten, en aquesta dinàmica d’esperança, de motivació arrelada, com sabem, en la pregària que va fer nostre Senyor al Pare: “Pare sant, guarda’ls en el teu nom, el nom que m’has donat, perquè siguin u com ho som nosaltres.” (Jn 17, 11) i més endavant: “Que tots siguin u, com tu, Pare, estàs amb mi i jo en tu. Que també ells estiguin en nosaltres, perquè el món cregui que tu m’has enviat.” (Jn 17, 21). La divisió, entre nosaltres, ens ha de fer pensar seriosament en retrobar-nos i viure l’amor fratern.

Des de la Delegació d’Ecumenisme, ens conviden a ser creatius i cercar mitjans perquè en les nostres comunitats parroquials siguin font de “vida interconfessional” i tant en la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians, com en la resta de l’any, es doni la possibilitat de trobades de pregària, de diàleg amb les altres comunitats cristianes evangèliques i ortodoxes, de crear grups bíblics ecumènics i altres opcions que poden ser motiu d’enriquiment mutu.

Justament, el lema d’aquest any ens introdueix en aquesta drecera  de l’amor autèntic, que fa que restem en el camí del Senyor: estimar Déu i estimar el nostre proïsme. El material d’aquest any ha estat preparat per l’equip ecumènic de Burkina Faso, protestants i catòlics. El context complicat en relació a la seguretat com atacs terroristes com va ser l’assalt gihadista organitzat l’any 2016, accions il·legals i tràfic d’éssers humans han provocat una situació de deteriorament greu en la pau i la cohesió social. Amb tot s’obre pas intents de solució i solidaritat entre cristians i musulmans i altres religions tradicionals. Aquest treball conjunt, que ha donat lloc a aquest material que ens ofereixen és una forta empremta d’afany i pregària conjunta. El text bíblic escollit per aquest any és Lc 10, 25-37. La delegació d’Ecumenisme us convida a llegir amb calma aquest material i a introduir-ho en la vostra aplicació parroquial.

Trobada ecumènica a la Catedral-Parròquia de Sant Llorenç, el proper divendres 19 de gener, a les 19.00 h. El bisbe Agustí participarà de tota la jornada.

Hi assistiran:

P. José Santos Església Ortodoxa-Patriarcat de Sèrbia

Pastora Marta López, delegada de l’Església Evangèlica de Catalunya

Pastor Miquel García de la Primera Església Evangèlica de Sant Feliu de Llobregat

Sr. Lluís Brull, evangèlic, director del programa de ràdio ‘Encuentros’ i coordinador del grup bíblic ecumènic de Sant Pere de Gavà

Un representant de l’Església Ortodoxa-Patriarcat de Romania.

I Mn. Xavier Artigas DP, delegat d’Ecumenisme del bisbat de Sant Feliu de Llobregat

Et recomanem