Membres de la comissió diocesana del sínode, amb el bisbe Agustí i els diaques, al final de l’eucaristia

La missa del diumenge 17 d’octubre a la Catedral de Sant Llorenç va va ser el tret de sortida de la fase diocesana del Sínode.

En aquest marc, es va presentar la comissió diocesana que coordina la fase d’escolta local que s’ha designat a la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat. Aquest equip de persones, tal i com es diu al Vademecum per al Sínode, “és l’enllaç entre la diòcesi i les parròquies, així com entre la diòcesi i la conferència episcopal”.  A la nostra diòcesi, la comissió està formada per tres preveres i tres laics: Mn. Josep Maria Domingo, Mn. Joan Peñafiel, Mn. Daniel Palau, Sra. Glòria Vendrell, Sr. Francisco Inarejos i Sr. Miquel Àngel Parejo. Aquest últim va intervenir en l’eucaristia d’obertura amb una introducció sobre el significat d’aquest procés sinodal i la seva posada en marxa, mentre que la Glòria Vendrell va presentar els continguts i el mecanisme amb el qual es treballarà a la nostra diòcesi.

La missa va expressar tant el sentit d’Església universal com el de l’Església local, amb la presència de tots els arxiprestes i fidels provinents de tots els arxiprestats i de moltes parròquies. El bisbe Agustí, a la seva homilia, va posar l’accent en l’esperit sinodal que ha d’animar aquest procés, per tal que no quedi només en un esdeveniment organitzatiu sinó per donar marge d’actuació a l’Esperit que vol conduir l’Església.