Aquest missatge l’adreçà el nunci apostòlic a l’Estat espanyol i Andorra, Bernardito Auza, durant l’homilia que va pronunciar aquest diumenge 26 de maig, al migdia, a la Catedral-Parròquia de Sant Llorenç, amb motiu del l’acte central del nostre doble aniversari. El motiu de la festa ha estat els 500 anys de l’erecció de l’església parroquial, des de fa 20 anys Catedral de Sant Llorenç. Ha comptat amb la presència del Nunci Apostòlic, Bernardito Auza, que presidí l’Eucaristia a la Catedral-Parròquia de Sant Llorenç de Sant Feliu de Llobregat. I com a concelebrants, juntament amb el bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Agustí Cortés, hi hagué l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella; el bisbe de Terrassa, Salvador Cristau i l’abat de Montserrat, el P. Manel Gasch. Del consistori municipal van assistir-hi regidors, juntament amb l’alcaldessa Lourdes Borrell, al capdavant, així com Carles Armengol, director general d’Afers Religiosos del Govern català.

En les seves paraules finals, el bisbe Agustí Cortés va manifestar: “Que el Senyor que ens ha cridat i portat fins aquí, per fer de nosaltres el poble de Déu que camina com a diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, ens permeti créixer en fidelitat i autenticitat tot expressant davant dels ulls de tots el misteri que hem rebut i volem anunciar.”

La missa va concloure amb un missatge de vídeo gravat del papa Francesc, que ha agraït la feina del bisbe de Sant Feliu de Llobregat i ha demanat als feligresos que siguin “valents”: “Feu embolic, feu esvalot cristià; i si us equivoqueu, és millor equivocar-se per fer que per no fer”, ha afegit. Al final de la missa, es va descobrir una placa commemorativa a la Catedral de Sant Llorenç que en recorda l’efemèride.

Després de concloure la cerimònia, un miler de feligresos van celebrar un dinar popular a la plaça de la Vila, amb actuacions de l’Esbart de Sant Feliu de Llobregat.

Més enllà de la missa solemne i el posterior dinar popular d’aquest diumenge, entre les múltiples activitats programades per l’aniversari i repartides per tot el 2024 també hi ha previst un concert benèfic de l’Escolania de Montserrat a la Catedral de Sant Llorenç. El concert té un preu de 20 euros, a benefici de l’organització social Càritas, i està previst per a les 20.00 hores del proper 21 de juny.

Us adjuntem l’homilia que va pronunciar el nunci, Mons. Bernardito Auza:

Recull fotogràfic d’en Joan Lorenzo:

Et recomanem