SONY DSC

Les XIII Jornades de Formació per a Catequistes s’han celebrat del divendres dia 19 al diumenge dia 21 de novembre a Montserrat, organitzades pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi (SIC). En aquesta edició, tres-cents catequistes es van aplegar per aprofundir en la nova metodologia de catequesi que s’està implementant, centrada en el «fes i confia».

Per explicar aquest nou mètode, les jornades van comptar amb conferències a càrrec de Mons. Antoni Vadell, bisbe president del SIC; Mn. Joan Àguila, director del SIC; Jordi Massegú, responsable de Life Teen Espanya; i el P. Ignasi Fossas, monjo benedictí de Montserrat.

La nova proposta catequètica pretén que els infants experimentin la fe a partir de les seves vivències, el joc i la participació de les famílies. En aquesta mateixa línia, l’abat P. Manel Gasch va animar els catequistes a traslladar «l’experiència personal cristiana» als infants i a les seves famílies.

Durant les jornades es va presentar la nova pàgina web del SIC, un espai on es podran aconseguir diversos materials per a les catequesis, però també per a la formació dels catequistes.

En la jornada de cloenda, el bisbe Agustí Cortés va presidir l’eucaristia, que coincidia amb la festivitat de Jesucrist, Rei de l’univers. Vinculant aquesta celebració, amb l’evangeli del dia i el servei dels catequistes, a la seva homilia el bisbe Agustí va recordar que «la transmissió de la fe no és una qüestió de lliçons o sermons, és una qüestió que “s’encomana”. Jesús, és testimoni de la veritat, més que mestre de la veritat». De tal manera, la invitació que feia als catequistes era la de ser testimonis de la veritat de Jesús, del bé i de la bellesa.

La possibilitat de realitzar enguany aquestes jornades ha estat un motiu de joia afegit, ja que l’any passat no va ser possible per la pandèmia. La delegada diocesana de catequesi de Sant Feliu de Llobregat reconeixia que la Covid-19 ha afectat també a la catequesi i per això, el fet de reunir-se ara a Montserrat ha afegit un valor afectiu vers la Mare de Déu: «Quan els nens es fan mal diuen “mama”; els cristians quan diem “mama” mirem a la Mare de Déu i sota la seva protecció ens hem aixoplugat».