Aquesta és la intenció de pregària del papa per al mes d’agost, marcat per l’esdeveniment mundial de Lisboa 2023:

Per la Jornada Mundial de la Juventut.

En aquesta ocasió, el vídeo del papa ens mostra un diàleg entre ell i les joves:

Quan vaig a l’Església del meu barri, només hi veig gent gran. L’Església és ara cosa de vells?

L’Església no és un club per a gent gran, com tampoc no és un club juvenil. Si esdevé una cosa vella, morirà. Sant Joan Pau II deia que si vius amb els joves també tu esdevindràs jove, i l’Església necessita els joves per no envellir.

Estimat Papa Francesc, per què ha escollit el lema per a aquesta JMJ “Maria se n’anà decididament”?

Perquè Maria, així que sap que serà la mare de Déu, no s’hi queda prenent-se un selfie o presumint. El primer que fa és posar-se en camí, de pressa, per servir, per ajudar. També vosaltres n’heu d’aprendre a posar-vos en camí per ajudar els altres.

Què espera d’aquesta JMJ de Lisboa?

M’agradaria veure una llavor del món del futur a Lisboa . Un món on l’amor sigui al centre, on ens puguem sentir germanes i germans. Estem en guerra, necessitem una altra cosa! Un món que no tingui por de testimoniar l’Evangeli. Un món amb alegria, perquè els cristians si no tenim alegria, no som creïbles, no ens creu ningú.

Preguem perquè la Jornada Mundial de la Joventut a Lisboa ens ajudi els joves a posar-nos en camí, donant testimoni de l’Evangeli amb la nostra pròpia vida”.

Et recomenem