Del 14 al 16 de febrer, d’àmbit estatal.

Pueblo de Dios en salida és el lema que aplegarà uns 2.000 congressistes, fonamentalment laics i laiques de totes les diòcesis d’Espanya del 14 al 16 de febrer a Madrid. Uns 130 seran de les diòcesis amb seu a Catalunya, incloent la dotzena de persones del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat, provinents del Prat de Llobregat, Sant Feliu, Esplugues, Molins de Rei, Olesa de Montserrat i Vilafranca del Penedès.

Sens dubte, serà un esdeveniment de relleu per a l’Església i no només pels actes d’aquests propers tres dies, sinó pel treball realitzat com a pre-congrés a totes les diòcesis i per la projecció i aplicacions que es busquen per al futur.
De fet, s’arriba al congrés després de sis mesos d’un procés de diàleg i escolta a les diòcesis, congregacions, moviments i associacions presents a tot el territori de l’Estat, sintetitzats en un “Instrument de treball” que proposa alguns processos i projectes per visibilitzar un laïcat en acció. Ara, al programa preparat al Congrés hi haurà ponències, experiències, testimoniatges, tallers, etc, que permetran continuar la vivència de sinodalitat i d’Església en sortida, vers nous horitzons que l’Esperit ens mostrarà.

En sintonia amb l’Objectiu Diocesà
Aquest subratllat del laïcat dins el conjunt de l’Església està en plena sintonia amb l’Objectiu Diocesà d’aquest curs. De fet, ja hi ha previstes dues trobades adreçades als laics de la diòcesi, organitzades des de l’equip de la Delegació d’Evangelització i Apostolat Seglar:
• 21 de març, recés de laics a la Casa de l’Església.
• 6 de juny, trobada post-congrés.