El dissabte 17 d’abril de 2021 a les 12h la Santa Seu va fer públic el nomenament, per part del papa Francesc, de Mons. José Ángel Saiz Meneses com a arquebisbe de Sevilla.

El bisbe Josep Àngel era actualment bisbe de Terrassa. Ha estat el primer bisbe de la nova diòcesi erigida per Sant Joan Pau II el 15 de juny de 2004, de manera similar a la creació de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat i el nomenament del bisbe Agustí com a primer bisbe de la nova seu. Podríem dir, de manera familiar, que som diòcesis bessones.

Fins a la seva presa de possessió com a arquebisbe de Sevilla, prevista per al dissabte 12 de juny, serà administrador diocesà de Terrassa.

Al llarg dels seus gairebé disset anys de pontificat, Mons. Saiz Meneses ha dotat a la diòcesi de les institucions necessàries per al seu normal funcionament destacant especialment la creació del Seminari diocesà, l’organització de la Cúria diocesana, la creació i organització de Càritas diocesana, la potenciació de la tasca de les delegacions episcopals, l’inici de les visites pastorals, la creació de quatre noves parròquies i la promulgació de tres plans pastorals. També va declarar la Mare de Déu sota l’advocació de la Salut com a patrona la diòcesi l’11 de maig del 2008.

En les seves primeres paraules com arquebisbe electe als diocesans de Sevilla els va transmetre que viu “este servicio eclesial como una nueva llamada a la misión que encomienda el Señor a sus apóstoles; una llamada que como todo cristiano recibí en el bautismo al apostolado y la santidad, y que se concretó en el camino de la vocación sacerdotal”.

També es va dirigir als feligresos de la que ha estat fins ara la seva diòcesi, donant gràcies a Déu pel camí recorregut des dels inicis de la vida diocesana. Entre altres coses, els deia: “Avui, mirant enrere el camí recorregut, vull donar gràcies a Déu per aquest pelegrinatge compartit. Iniciàvem aleshores una nova singladura amb reptes importants als quals havíem de donar resposta amb l’ajut generós i la col·laboració inestimable de tots els diocesans”. I acaba les seves paraules en un to molt proper: “En el meu cor de pastor sempre teniu i tindreu un lloc. Us encomano especialment a la Mare de Déu, sota l’advocació de la Salut”.