Aquest divendres, 15 de març de 2024, el bisbe Agustí Cortés, ha signat la carta pastoral titulada ‘La Catedral, signe de comunió diocesana‘. Aquesta data coincideix amb la celebració dels 500 anys de la fundació de la parròquia de sant Llorenç. L’actual temple parroquial, dedicat el 26 de maig de 1946, és des de fa vint anys la nostra Catedral, signe de comunió diocesana, la Seu de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat.

Al llarg d’aquest any 2024 s’han programat diferents actes, començant amb la celebració de l’Eucaristia d’acció de gràcies, presidida pel bisbe Agustí, d’aquest diumenge, 17 de març de 2024, a les 12.00 h., 5è diumenge de Quaresma i Jornada del Dia del Seminari.

El proper acte rellevant i destacable, està previst per al diumenge 26 de maig de 2024, a les 12.00 h. Hi haurà la celebració de l’Eucaristia en la festa de la Dedicació del Temple. L’Eucaristia la presidirà el Nunci apostòlic del papa Francesc i concelebrada, entre altres, pel Cardenal Arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella; el bisbe de Terrassa, Salvador Cristau, i el P. Abat de Montserrat, Manel Gasch. Després de la celebració de l’Eucaristia hi haurà un dinar popular a la Plaça de la Vila, amb la participació d’una mostra de les entitats de cultura popular i tradicional.

Per consultar totes les activitats: https://bisbatsantfeliu.cat/commemoracio-doble-aquest-2024-500-anys-de-la-parroquia-de-sant-llorenc-i-20-anys-de-la-creacio-de-la-catedral-i-de-la-diocesi-de-sant-feliu-de-llobregat/

Et recomanem