Unes paraules de proximitat per acompanyar avisos i informacions per al futur proper.

Un cop superada l’etapa més restrictiva de l’estat d’alarma exigit per la pandèmia de la Covid-19, el bisbe Agustí ha volgut adreçar-se als preveres, diaques, religiosos i laics amb un comunicat que encoratja i orienta els ànims dels fidels en la present situació, a més d’acompanyar una sèrie d’avisos i notificacions d’actes per al futur proper. Podeu consultar íntegrament el comunicat i les informacions concretes en aquest enllaç.

Després d’expressar el desig “de veure’ns i saludar-nos com a germans que s’estimen i anhelen els signes visibles de germanor”, el bisbe vol recordar alguns missatges que considera oportuns, ara que en moltes parròquies i comunitats es reprèn l’activitat pastoral.

• Una crida a creure, esperar i estimar, amb el ressò de les paraules de Jesús “no tingueu por, tingueu confiança, jo he vençut el món” (Jn 16,33).
  • “La mirada que l’Esperit dirigeix vers les crisis i els sofriments, tot i ser ben realista, descobreix en les mateixes dificultats grans possibilitats de creixement, de progrés humà i espiritual”, recorda en segon lloc.
  • La pregària és el camí per assolir aquesta mirada de l’Esperit, perquè la pregària és “diàleg d’amor arrelat a la vida”.
  • El significat dels actes comunitaris programats, ara i per al proper curs, és que “som comunió i així hem de caminar sempre”.

Les informacions adjuntes fan referència als següents temes:

1. Solemnitat del Santíssim Cos i Sang de Crist (Corpus Christi), 14 de juny de 2020. Eucaristia presidida pel bisbe Agustí a les 12h, a la Catedral de Sant Llorenç. Campanya de Càritas Diocesana “A només 2 metres de tu”.
  2. Trobada amb els preveres i diaques per a la renovació de les promeses sacerdotals i celebració dels aniversaris sacerdotals. Dimecres 1 de juliol, a les 11.00 h., a la Catedral de Sant Llorenç.
  3. Celebració de l’Eucaristia en memòria dels difunts de la pandèmia de la Covid-19, dissabte 25 de juliol, a les 20.00 h., a la Catedral de Sant Llorenç.
  4. Trobades presencials de final de curs:
    • 25 de juny. Reunió d’arxiprestos de les dues Vicaries.
    • 2 de juliol. Reunió de delegats.
    • Les reunions dels Consells Presbiteral i Pastoral Diocesà previstes per al mes de juny s’han traslladat als dies 15 i 17 d’octubre de 2020, respectivament.