El dissabte, 9 de març passat, es va desenvolupar, a Tarragona, la Jornada Interdiocesana d’Apostolat Seglar dels Bisbats amb seu a Catalunya, on els més de dos-cents assistents, es van sentir clarament protagonistes i compromesos amb els grans reptes que cal dur a terme en aquesta Església en Sortida. Es va posar l’accent en el lideratge dels laics acompanyat pels pastors. Una Església cridada, cridada a ser poble, com diu el nostre objectiu diocesà, amb vocació de servei i amb la fermesa que ens infonen les petjades del Crist.

Precedits per la pregària, la Delegació d’Apostolat Seglar de Tarragona ens donà la benvinguda conjuntament amb el seu Arquebisbe, Mons. Joan Planellas, el bisbe de Tortosa, Mons. Sergi Gordo, responsable de l’acompanyament de l’Apostolat Seglar a Catalunya i Mn. Luis Manuel Romero, secretari de la ‘Comisión episcopal para los laicos, família y vida’ que ens van esperonar en tot moment a viure amb esperança la nostra vocació laical arrelada a l’Església de Catalunya.  Seguidament en Josep Otón, Doctor en Història i Professor de l’ISCREB, impartí una Ponència que girava al voltant dels valors de l’Evangelització. Va parlar de la importància de la missió pastoral dels laics en el dia a dia de la vida quotidiana i també en la nostra comunitat. Un altre dels punts tractats va ser la importància de l’escolta i l’acompanyament als allunyats en el seu discerniment, sempre amb respecte a les seves conviccions i la cabdal importància de la formació per esdevenir bons comunicadors de la nostra fe.

Seguidament, sempre acompanyats per la Delegada d’Apostolat Seglar de Sant Feliu, Mercè Lajara, ens vam distribuir en quatre grups, corresponents a quatre parades relacionades amb el Primer Anunci: vida quotidiana, acompanyament, formació i comunitat. La Delegació del nostre Bisbat es va encarregar d’adaptar el taller sobre l’acompanyament. En un primer moment es va reflexionar sobre les qualitats d’un primer anunci i tot seguit hi va haver una teatralització sobre l’acompanyament d’un possible cas

Després una jove i un membre d’un grup de matrimonis van donar el testimoni sobre l’acompanyament en el seu procés de desvetllament de la fe i com des d’una societat tan convulsa com la nostra, han arribat al seu compromís ferm en l’Església. Es va demanar també als participants que indiquessin una paraula o una frase que els hagués suggerit el taller i és el que reflectim en la següent imatge.

Després, de nou a l’Auditori, es van fer grups amb seglars de diferents moviments i diòcesis per compartir vivències de la diada i concretar uns breus compromisos per esdevenir millors evangelitzadors fidels a Jesucrist. La Celebració Comunitària de l’Eucaristia, el dinar de germanor i una Visita Cultural al Museu Diocesà i a la Catedral de Tarragona van posar fi a la trobada.

Presència, Testimoni, Diàleg i Anunci, són els pilars fonamentals d’una bona Evangelització, amb un profund respecte a les moltes realitats que són presents a la nostra Església, però sempre avançant en la cerca de nous mètodes i noves estructures  impregnats del missatge del Crist i creïbles enmig del nostre món.

Per ampliar la informació:

Et recomanem