Catedral de Vic – Capella de la Mare de Déu de Montserrat – Sepulcre del bisbe Torras i Bages

Qui fou bisbe de Vic, Josep Torras i Bages, va néixer el 12 de setembre de 1846 al Mas Gomà de Les Cabanyes. Va ser ordenat prevere el 23 de desembre de 1871 a Girona, i va celebrar la primera missa el 31 de desembre a la Capella dels Dolors de Vilafranca del Penedès. Per tant, enguany se celebra també el 150è aniversari de la seva ordenació sacerdotal.

Per aquest motiu, en diversos indrets del nostre bisbat, vinculats a la vida de Torras i Bages, hi ha diverses activitats per recordar-lo:

• Ahir diumenge 12 de setembre va tenir lloc la missa del 175è aniversari del naixement, amb la participació de la Coral de Piera, a les 11:30h a l’església parroquial de Sant Valentí de Les Cabanyes. )
  • Des d’ahir i fins al 26 de setembre roman oberta una exposició de les obres d’art del Cercle artístic de Sant Lluc regalades al venerable Torras i Bages i textos més coneguts, a la rectoria de l’església romànica de Sant Valentí de Les Cabanyes. Són obres cedides pel Patrimoni Cultural del Bisbat de Vic. Horari de Visites: dissabtes 18 i 25, diumenges 19 i 26, d’11 a 13h i de 18 a 20h. Es podrà visitar també l’església.
  • Divendres 17 de setembre: Conferència “El Bisbe Torras i Bages, pastor de l’Església”. A les 20:30h a l’església parroquial de Sant Valentí de Les Cabanyes. A càrrec del Mn. Daniel Palau, cap del Departament de Teologia sistemàtica de la Facultat de Teologia de Catalunya i director de la Càtedra de Teologia pastoral “Arquebisbe Josep Pont i Gol”. (Cal reserva prèvia)
  • I més endavant, divendres 10 de desembre, hi haurà la missa del 150è aniversari de l’ordenació de prevere. A les 20h a la basílica de Santa Maria de Vilafranca del Penedès. A continuació, en el mateix temple, la conferència “¿Quina és la influència de Torras i Bages en l’art?”, a càrrec del Dr. Ignasi Roviró, catedràtic d’estètica de la Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull. (Entrada lliure)