Delegacions diocesanes

Delegat

Òbit de Mn Agustí-Germà Agustí i Sanchís

Data: 10 / abril / 2017

Mn Agustí-Germà Agustí i Sanchis, diaca permanent, adscrit a la parròquia de Sant Pere de Gavà, ens ha deixat la tarda del 10 d’abril de 2017, en traspassar cap a la Casa del Pare, als 72 anys, havent rebut els Sants Sagraments i la Benedicció Apostòlica.

Nasqué a Olocau (Valencia) el 15 de març de1945. Casat amb Juanita Vendrell, el 1970, tingueren dues filles i un fill, Raquel, Cristina i Germà.

Fou professor de dibuix al col·legi de la Immaculada Concepció, de Gavà. També fou funcionari a l'Ajuntament de Gavà. En l'àmbit polític exercí com a regidor de l'Ajuntament de Gavà, en l'anterior legislatura.

Un cop fets els estudis de teologia, el cardenal-arquebisbe de Barcelona, Dr Narcís Jubany, l'ordenà diaca el 14 de desembre de 1987.

El seu ministeri ha estat estretament vinculat al compromís social, vora les persones més desafavorides del barri de Can Espinós de Gavà, per això l'any 1989 promou l'Associació Proajuda a les Minoríes Marginades (APAMM), orientada a la prevenció i ajuda de persones afectades per la drogoaddicció. També realitzen classes d'alfabetització, tallers de fusteria, de pintura, de costura i de cuina. Amb l'ajuda de les administracions, promogué la construcció de 62 vivendes i la urbanització del barri de Masia Can Espinós, amb equipaments per donar reforç escolar, per a jocs per a infants i per la trobada de la gent gran. L'associació també va obrir un banc d'aliments que, actualment, atén vora 750 persones, un o dos cops al mes.

També dedicà la seva tasca personal en projectes al tercer món, concretament a la regió de Turkane, a Kènia, al continent africà, amb els Missioners de Sant Pau Apostol.

En la seva tasca ha tingut al seu costat a la seva família i ha comptat amb la col·laboració de les Germanes Agustines Misioneres i amb les parròquies de Gavà, un gran nombre de voluntaris i el reconeixement d'autoritats i institucions com l'Ajuntament de Gavà i la Generalitat de Catalunya. Va rebre el reconeixement de Fill adoptiu de la ciutat, per part de l'ajuntament de Gavà. La Fundació Nostra Senyora de Bruguers va atorgar guardons tant a l'APAM com a Mn German.

El 22 d’octubre de 2015, a Roma, rebé el Premi Pro Diakonia, en el marc del 50è aniversari del Centre Internacional del Diaconat, gràcies a la Fundació "Diaconia Christi Internationalis", amb Mons Gebhard Fürst, Bisbe de Rottenburg-Stuttgart i Protector del CID, al capdavant, distingint els millors projectes pastorals i diaconals realitzats per diaques o grups que tinguin un compromís diaconal, de tot el món.

Units en la pregària encomanem-lo a la misericòrdia del Senyor.

Mn Germà: Gaudeix de la Pau de Déu i a reveure!

Delegat: Mn. Josep Maria Gómez del Perugia, DP

Comissió Permanent

Mn Miquel-Àngel Jiménez i Colàs, DP, secretari
Mn Pere Pujol i Pons, DP, vocal al Consell Pastoral Diocesà,     Mn Albert Manich i Bou, DP, Vocal de vocacions.

diaconatpermanent@bisbatsantfeliu.cat
Horari d'atenció:
dijous, de 17.00 a 19.00h

Notícies de la delegació
2017 | 2016 | 2015 | 2014
5/11/2017
Ordenaciˇ diaconal al temple parroquial de Sant Vicenš, mÓrtir, de Sant Vicenš┤dels Horts.
Mons Antoni Vadell, bisbe auxiliar de Barcelona, en nom de Mons. AgustÝ CortÚs i Soriano, bisbe titu... [+]
28/10/2017
Comunicaciˇ de la Junta directiva de l'Associaciˇ Sant Llorenš per a la promociˇ del diaconat, de 28/10/2017.
El comunicat aten l'actual situaciˇ polÝtica en clau cristiana. [+]
Agenda de la delegació

DLL DM DC DJ DV DS DG

dissabte
Trobada d'animadors de la Lit˙rgia.
Organitzada per la Delegaciˇ de Pastoral Sacramental i Lit˙rgia. [+]
diumenge
Ordenaciˇ diaconal.
En Rafael GalofrÚ i Casas, de Sant Vicenš dels Horts, rebrÓ l'ordenaciˇ diaconal de mans de Mon... [+]
dilluns
dimarts
Trobada de formaciˇ per a preveres i diaques.
En l'Ómbit de la Vicaria PenedŔs, Anoia i Garraf. [+]
dimecres
dijous
dimarts
Trobada de formaciˇ per a preveres i diaques.
En l'Ómbit de la Vicaria del Llobregat [+]