La Fundació Laurentius ja està en marxa

Data: 22 / desembre / 2011

Durant el present any ha anat prenent forma la Fundació Laurentius, de caràcter canònic al servei de la S.E. Catedral de Sant Llorenç, que té com a finalitat afavorir l’exercici i l’increment del culte al temple, mitjançant l’administració econòmica, la preservació, el manteniment i la dinamització del patrimoni immobiliari, artístic i cultural de la  catedral, per tal que pugui realitzar amb major facilitat les seves funcions pròpies.

El bisbe Agustí Cortés va signar el decret d’aprovació dels estatuts de la fundació el passat mes de març i en els mesos successius s’han fet els passos adequats per al reconeixement civil de la institució i s’ha presentat a l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.

La fundació compta amb un patronat del qual formen part  representants de la comunitat parroquial de Sant Llorenç i altres membres al servei de l’església diocesana. Està presidit pel bisbe Agustí Cortés, i els altres membres del patronat són: Mn. Francesc Tirado, encarregat de la catedral; Mn. Francesc X. Escolà, DP, ecònom diocesà; Mn.

Xavier Armengol, delegat diocesà de Patrimoni; Sr. Salvador Obiols; Sr. Ramon Perernau, tresorer de la Fundació; Sr. Jaume Armengol; Sr. Jordi Medina; Sr. Enric d’Ossó, secretari de la Fundació. Com a gerent de la Fundació actuarà el Sr. Joan Torras.

A partir de l’1 de gener, la Fundació Laurentius es farà càrrec de l’administració dels bens de la catedral-parròquia, entrant en funcionament més plenament, segons les seves finalitats.

Envia